Zobrazit minimální záznam

German secondary schools in Brno in 1918-1945
dc.contributor.advisorVáňová, Růžena
dc.creatorRausová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-12T10:55:06Z
dc.date.available2017-04-12T10:55:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17482
dc.description.abstractPráce uvádí přehled německého středního školství v Brně v průběhu let 1918 - 1945. Mezi střední školy pro účel této práce spadají také učitelské ústavy a průmyslové a obchodní školy. Cílem je podat konkrétní obraz německého středního školství v Brně v uvedeném období v kontextu celkové školské legislativy. Samotné analýze brněnských škol předchází stručný úvod do středoškolského systému ČSR a problematiky německého středního školství v ČSR. Práce posuzuje brněnské školy z různých hledisek (počet žáků, podíl dívek na celkovém počtu žáků, vyznání a mateřský jazyk žáků, otázka financí a školného, klasifikace...) a pokouší se nastínit jejich historii a vzájemné vztahy. Výchozím materiálem jsou zejména německy psané prameny (výroční zprávy, jubilejní památníky, hlavní a třídní katalogy, kroniky) a dobová literatura týkající se středního školství (převážně od R. Neuhöfera). Text může sloužit jako podklad pro další srovnávací práce (s českými středními školami v Brně, s německými středními školami v Praze apod.)cs_CZ
dc.description.abstractThe paper gives an account of the German secondary education in Brno during the years 1918-1945. The secondary education, within this paper, comprises training schools for teachers and technical and business schools as well. The purpose of the paper is to give a complete overview of the German secondary education in Brno during the given period of time, in the general context of education legislation. The analysis of the schools in Brno is preceded by a brief introduction to the system of secondary education in the Czechoslovak Republic and to the question of German secondary education in the Czechoslovak Republic. The paper examines the schools in Brno from diverse points of view (number of students, their religion and mother tongue, the percentage of female students, school financing and school fees, marking, …) and aims to describe the history of the schools and the relations among them. The source materials are primarily composed of documents written in German (school annual reports, anniversary memory books, principal and class registers, chronicles) and literature on secondary education of that period (predominantly by R. Neuhöfer). The work may serve as a basis for comparative works (to be compared with the Czech secondary schools in Brno, German secondary schools in Prague, etc.).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleNěmecké střední školy v Brně v letech 1918-1945cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62226
dc.title.translatedGerman secondary schools in Brno in 1918-1945en_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001010459
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmčina - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Studies - Educationen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmčina - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Studies - Educationen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce uvádí přehled německého středního školství v Brně v průběhu let 1918 - 1945. Mezi střední školy pro účel této práce spadají také učitelské ústavy a průmyslové a obchodní školy. Cílem je podat konkrétní obraz německého středního školství v Brně v uvedeném období v kontextu celkové školské legislativy. Samotné analýze brněnských škol předchází stručný úvod do středoškolského systému ČSR a problematiky německého středního školství v ČSR. Práce posuzuje brněnské školy z různých hledisek (počet žáků, podíl dívek na celkovém počtu žáků, vyznání a mateřský jazyk žáků, otázka financí a školného, klasifikace...) a pokouší se nastínit jejich historii a vzájemné vztahy. Výchozím materiálem jsou zejména německy psané prameny (výroční zprávy, jubilejní památníky, hlavní a třídní katalogy, kroniky) a dobová literatura týkající se středního školství (převážně od R. Neuhöfera). Text může sloužit jako podklad pro další srovnávací práce (s českými středními školami v Brně, s německými středními školami v Praze apod.)cs_CZ
uk.abstract.enThe paper gives an account of the German secondary education in Brno during the years 1918-1945. The secondary education, within this paper, comprises training schools for teachers and technical and business schools as well. The purpose of the paper is to give a complete overview of the German secondary education in Brno during the given period of time, in the general context of education legislation. The analysis of the schools in Brno is preceded by a brief introduction to the system of secondary education in the Czechoslovak Republic and to the question of German secondary education in the Czechoslovak Republic. The paper examines the schools in Brno from diverse points of view (number of students, their religion and mother tongue, the percentage of female students, school financing and school fees, marking, …) and aims to describe the history of the schools and the relations among them. The source materials are primarily composed of documents written in German (school annual reports, anniversary memory books, principal and class registers, chronicles) and literature on secondary education of that period (predominantly by R. Neuhöfer). The work may serve as a basis for comparative works (to be compared with the Czech secondary schools in Brno, German secondary schools in Prague, etc.).en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010104590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV