Výuka cizího jazyka u dětí se specifickou poruchou učení
Teaching foreign languae to children with learning disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17494/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17494Identifikátory
SIS: 62259
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce je primárně zaměřena na výuku cizího jazyka u dětí s diagnostikovanou SPU (specifické poruchy učení). Popisuje zásady, metody a úskalí výuky a uvádí příklady využitelné v praxi. V druhém pláně se práce také zaměřuje na etiologie a projevy SPU, popisuje obtíže dyslexie, dysgrafie, dysortografie, způsoby diagnostiky, nastiňuje možnou nápravu těchto poruch a jejich kompenzace. Zaměřuje se při tom na výuku anglického jazyka a popisuje software, který hravou formou pomáhá žákům s SPU v osvojení cizího jazyka. Práce se zabývá také žákem s diagnostikovanou SPU ve vztahu ke školnímu prostředí. Její součástí je také empirický výzkum se základní hypotézou nedostatečného povědomí širší veřejnosti o poruše, prezentací základních informačních pilířů na letáku (příloha č. 1) a přílohovém CD s letákem (příloha č.2). Jak leták, tak i CD si kladou za cíl popularizovat téma a zvyšovat všeobecné povědomí o těchto poruchách.
Diploma paper primarily targets topic of teaching a foreign language to children with LD (learning disability). It describes basic rules, methods and problems of such teaching and presents examples for practical use. Secondly, the paper is also dedicated to LD's etiology, features, difficulties of various types of LDs (reading disability, writing disability, spelling disability), diagnostics, and shows possibilities of re-education and compensation of LD. It targets English language education and describes software which helps pupils with LD to acquire English speaking and writing abilities. The paper also reflects LD pupil in relationship with school environment. It contains empiric research with hypothesis of insufficient knowledge about LD in wide public. It presents fundamental information in a form of a leaflet (attachment No.1) and a set of a CD and a leaflet (attachment No.2). Their aim is to make this LD topic more popular and to increase knowledge about LD in wide public.