Učebnice ve fyzikálním vzdělávání u nás a ve Finsku
Physics textbooks in the Czech Republic and Finland
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175358Identifikátory
SIS: 239484
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mandíková, Dana
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky - Učitelství matematiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
2. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
učebnice|fyzikální vzdělávání|elektronické učebniceKlíčová slova (anglicky)
textbooks|physics education|e-textbooksPráce porovnává české a finské učebnice fyziky na úvodních kinematických tématech poloha, rychlost a dráha. Práce srovnává aparát úloh, jimiž jsou učebnice vybaveny. Zmiňuje vliv neterminologických významů lexémů na jejich používání jako termínů. Práce také shrnuje vývoj a současnost finského vzdělávacího systému a porovnává rozsah výuky fyziky českého gymnázia a finské všeobecně vzdělávací střední školy.
The thesis compares Czech and Finnish physics textbooks on the introductory kinematic topics of position, velocity and distance. The paper compares the apparatus of tasks with which the textbooks are equipped. It mentions the influence of non-terminological meanings of lexemes on their use as terms. The thesis also summarises the development and the present of the Finnish education system and compares the scope of physics teaching in the Czech and the Finnish general education upper secondary school.