Zobrazit minimální záznam

Comparison of the specifics of Russian and Czech language means in advertising texts with regard to gender aspects
dc.contributor.advisorLoikova-Nasenko, Tatiana
dc.creatorSteiningerová, Alena
dc.date.accessioned2017-04-12T11:16:45Z
dc.date.available2017-04-12T11:16:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17577
dc.description.abstractV současné době jsou v médiích vedeny četné diskuse na téma diskriminace žen v evropské společnosti. Jazyk jako sociální jev je jedním z nástrojů diskriminace, a proto je cílem této práce zmapovat a zároveň také porovnat produkty ruských a českých textů komerční reklamy z hlediska genderových aspektů. Pro dosažení tohoto cíle je nutné prozkoumat různé roviny jazyka: fonetickou, morfologickou, slovotvornou a lexikální a syntaktickou. Teoretickými východisky pro tuto práci budou knihy o genderové problematice J. Valdrové "Gender a společnost", J. Cvikové a kol. "Žena nie je tovar" a knihy o reklamě S. Čmejrkové "Reklama v češtině, čeština v reklamě" a Z. Křížka a I. Crhy "Jak psát reklamní text". V úvodní části se budeme věnovat obecné charakteristice fenoménu reklamy, jakožto jevu každodenního života. "Na reklamu je třeba nahlížet jako na formu masové komunikace, společenský instrument" . Z hlediska teorie komunikace je to "sémiotický komplexní proces, na němž se prostřednictvím různých kanálů a médií podílejí různé komunikační systémy jako je jazyk, obraz, hudba" a přitom se při tvorbě reklamy používají symboly nacházející se mimo konkrétní reklamní sdělení a odvádějící nás do určitého kulturního kontextu. Proto je možné hovořit i o intertextualitě reklamy. Příkladem intertextuality neboli mezitextového...cs_CZ
dc.description.abstractThe work compares and charts language facilities of Russian and Czech publicity texts in relation to gender aspects. This actual theme contains following points: general characteristic of publicity phenomenon picture of gender as "social sex" comparison of specificity language facilities of Russian and Czech publicity texts in relation to gender aspects Preamble deals with publicity history and its historical development till present. Describes development of publicity in broadcasting and television cast and adverts to specialities of development Czech and Russian publicity against a background political - economical changes. Defines what the publicity is, what are her substantial styles, what target is has and for whom is determined. Second part is attended to gender as "social sex" and its characteristics. It records historical development of Gender Studies, adverts to key properties of women and men, on their nervous relation in imaging by medium and on still persisting strong gender stereotypes at confrontation with topical language of publicity. In final part is made analysis of language instruments on selected sample of Russian and Czech publicity texts on the basis traditional linguistic and semiotic analysis regarding gender aspects.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePorovnání specifiky ruských a českých jazykových prostředků reklamních textů s ohledem na genderové aspektycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-18
dc.description.departmentÚstav slavistických a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Slavonic and East European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93063
dc.title.translatedComparison of the specifics of Russian and Czech language means in advertising texts with regard to gender aspectsen_US
dc.contributor.refereeLendělová, Věra
dc.identifier.aleph001172426
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýchodoevropská studia se specializací rusistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineVýchodoevropská studia se specializací rusistikaen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav slavistických a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Slavonic and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýchodoevropská studia se specializací rusistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enVýchodoevropská studia se specializací rusistikaen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV současné době jsou v médiích vedeny četné diskuse na téma diskriminace žen v evropské společnosti. Jazyk jako sociální jev je jedním z nástrojů diskriminace, a proto je cílem této práce zmapovat a zároveň také porovnat produkty ruských a českých textů komerční reklamy z hlediska genderových aspektů. Pro dosažení tohoto cíle je nutné prozkoumat různé roviny jazyka: fonetickou, morfologickou, slovotvornou a lexikální a syntaktickou. Teoretickými východisky pro tuto práci budou knihy o genderové problematice J. Valdrové "Gender a společnost", J. Cvikové a kol. "Žena nie je tovar" a knihy o reklamě S. Čmejrkové "Reklama v češtině, čeština v reklamě" a Z. Křížka a I. Crhy "Jak psát reklamní text". V úvodní části se budeme věnovat obecné charakteristice fenoménu reklamy, jakožto jevu každodenního života. "Na reklamu je třeba nahlížet jako na formu masové komunikace, společenský instrument" . Z hlediska teorie komunikace je to "sémiotický komplexní proces, na němž se prostřednictvím různých kanálů a médií podílejí různé komunikační systémy jako je jazyk, obraz, hudba" a přitom se při tvorbě reklamy používají symboly nacházející se mimo konkrétní reklamní sdělení a odvádějící nás do určitého kulturního kontextu. Proto je možné hovořit i o intertextualitě reklamy. Příkladem intertextuality neboli mezitextového...cs_CZ
uk.abstract.enThe work compares and charts language facilities of Russian and Czech publicity texts in relation to gender aspects. This actual theme contains following points: general characteristic of publicity phenomenon picture of gender as "social sex" comparison of specificity language facilities of Russian and Czech publicity texts in relation to gender aspects Preamble deals with publicity history and its historical development till present. Describes development of publicity in broadcasting and television cast and adverts to specialities of development Czech and Russian publicity against a background political - economical changes. Defines what the publicity is, what are her substantial styles, what target is has and for whom is determined. Second part is attended to gender as "social sex" and its characteristics. It records historical development of Gender Studies, adverts to key properties of women and men, on their nervous relation in imaging by medium and on still persisting strong gender stereotypes at confrontation with topical language of publicity. In final part is made analysis of language instruments on selected sample of Russian and Czech publicity texts on the basis traditional linguistic and semiotic analysis regarding gender aspects.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav slavistických a východoevropských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011724260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV