Zobrazit minimální záznam

Support of self-regulation and stress rereduction of high school students in bettween the transition periods of full-time learing and distance education during the covid-19 pandemic
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorSlavíková, Monika
dc.date.accessioned2022-10-04T17:30:58Z
dc.date.available2022-10-04T17:30:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175968
dc.description.abstractThis thesis focuses on the promotion of self-regulation and stress reduction in secondary school students during the transition periods between full-time and distance education during the covid-19 pandemic. The aim of the thesis is to identify the stressors experienced by the students, the strategies that helped the students to regulate stress and the ways in which the students' self-regulation was promoted by the teaching staff. The theoretical part of the thesis deals with basic terms related to stress, especially stress in children and adolescents. It also focuses on defining forms and methods of self-regulation and distance education. The practical part of the thesis deals with stress and self-regulation in students of a selected secondary school during the transitions between full-time and distance education. A qualitative research design was used to meet the research objective. The data for the research investigation was obtained through semi-structured interviews with pupils, pupils' class teachers and school counselling staff. Analysis of school documentation also provided insights. The research investigation identified the main stressors during transitions between full- time and distance learning, the strategies pupils chose to regulate stress and the extent to which school staff supported...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na podporu seberegulace a snižování stresu u žáků střední školy v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19. Cílem práce je zjistit stresory, které pociťovali žáci, strategie, které žákům pomáhaly regulovat stres a způsoby podpory seberegulace žáků pedagogickými pracovníky. Teoretická část práce se zabývá základními termíny souvisejícími se stresem, především se stresem u dětí a mládeže. Zaměřuje se také na vymezení forem a způsobů seberegulace a distanční vzdělávání. Praktická část práce se zabývá stresem a seberegulací u žáků vybrané střední školy v období přechodů mezi prezenční a distanční výukou. Pro naplnění výzkumného cíle byl využit kvalitativní výzkumný design. Podklady pro výzkumné šetření byly získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru se žáky, třídními učiteli žáků a pracovníky školního poradenského pracoviště. Poznatky přinesla i analýza dokumentace školy. Na základě výzkumného šetření byly zjištěny hlavní stresory při přechodech mezi prezenční a distanční výukou, strategie, které žáci volili pro regulaci stresu a míra formy podpory seberegulace ze strany pracovníků školy. Na základě těchto zjištění lze pro danou školu navrhnout doporučení v oblasti podpory seberegulace žáků a snižování stresu ve školním...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstressen_US
dc.subjectstressorsen_US
dc.subjectself-regulationen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectdistance educationen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectstresorycs_CZ
dc.subjectseberegulacecs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectdistanční vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.titlePodpora seberegulace a snižování stresu u žáků SŠ v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId244091
dc.title.translatedSupport of self-regulation and stress rereduction of high school students in bettween the transition periods of full-time learing and distance education during the covid-19 pandemicen_US
dc.contributor.refereeNěmec, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na podporu seberegulace a snižování stresu u žáků střední školy v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19. Cílem práce je zjistit stresory, které pociťovali žáci, strategie, které žákům pomáhaly regulovat stres a způsoby podpory seberegulace žáků pedagogickými pracovníky. Teoretická část práce se zabývá základními termíny souvisejícími se stresem, především se stresem u dětí a mládeže. Zaměřuje se také na vymezení forem a způsobů seberegulace a distanční vzdělávání. Praktická část práce se zabývá stresem a seberegulací u žáků vybrané střední školy v období přechodů mezi prezenční a distanční výukou. Pro naplnění výzkumného cíle byl využit kvalitativní výzkumný design. Podklady pro výzkumné šetření byly získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru se žáky, třídními učiteli žáků a pracovníky školního poradenského pracoviště. Poznatky přinesla i analýza dokumentace školy. Na základě výzkumného šetření byly zjištěny hlavní stresory při přechodech mezi prezenční a distanční výukou, strategie, které žáci volili pro regulaci stresu a míra formy podpory seberegulace ze strany pracovníků školy. Na základě těchto zjištění lze pro danou školu navrhnout doporučení v oblasti podpory seberegulace žáků a snižování stresu ve školním...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the promotion of self-regulation and stress reduction in secondary school students during the transition periods between full-time and distance education during the covid-19 pandemic. The aim of the thesis is to identify the stressors experienced by the students, the strategies that helped the students to regulate stress and the ways in which the students' self-regulation was promoted by the teaching staff. The theoretical part of the thesis deals with basic terms related to stress, especially stress in children and adolescents. It also focuses on defining forms and methods of self-regulation and distance education. The practical part of the thesis deals with stress and self-regulation in students of a selected secondary school during the transitions between full-time and distance education. A qualitative research design was used to meet the research objective. The data for the research investigation was obtained through semi-structured interviews with pupils, pupils' class teachers and school counselling staff. Analysis of school documentation also provided insights. The research investigation identified the main stressors during transitions between full- time and distance learning, the strategies pupils chose to regulate stress and the extent to which school staff supported...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV