Zobrazit minimální záznam

Remembering Terezín Through Music
dc.contributor.advisorJurková, Zuzana
dc.creatorToperczerová, Eliška
dc.date.accessioned2022-10-04T14:25:20Z
dc.date.available2022-10-04T14:25:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176006
dc.description.abstractSummary: This thesis focuses on a theme of musical remembrance of Terezín. It is an empirical, ethnomusicological field research. At its centre is František Tichý, headmaster of the Gymnázium Přírodní škola. I focuse on an analysis of his pedagogical, literary and dramatic activities, which I examine in the context of musical remembrance of Terezín. The aim of this research is to describe, analyze and to interpret by means of participating observation and semi-structured interviews: 1) How does the negotiation and production of performances take place, where František Tichý acts as a playwrighter, dramatist, director and musical dramatist in cooperation with his colleagues and pupils? 2) How does Frantisek Tichý contextualize and use music in the school projects of Gymnázium Přírodní škola? 3) How do these projects affect the construction of ideas about Terezín's history? Is there an alternative narrative generated by the use of artworks by Terezín authors, in which (above all) music becomes a means of remembering? In this research, I primarily follow the ethnomusicologist Zuzana Jurková, who focuses on remembrance as part of her research at the Faculty of Humanities. Key words: Ethnomusicology, Přírodní škola, František Tichý, remembrance, Terezínen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o hudebním vzpomínání na Terezín. V jeho středu stojí František Tichý, ředitel Gymnázia Přírodní škola. V práci podrobuji analýze jeho pedagogickou, literární a dramatickou činnost, kterou zkoumám v kontextu širšího hudebního vzpomínání na Terezín. Ve svém hudebně-antropologickém výzkumu, jehož hlavními metodami bylo zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory, jsem se snažila popsat, analyzovat a interpretovat: 1) jakým způsobem probíhá vyjednávání, tvorba a nácvik inscenací, v nichž František Tichý vystupuje jako dramatik, dramaturg, režisér a hudební dramaturg ve spolupráci se svými kolegy a žáky? 2) Jakým způsobem František Tichý tematizuje a využívá hudbu ve školních projektech Přírodní školy? 3) Jaký mají tato díla dopad na konstruování představ o terezínské historii? Vzniká využitím uměleckých děl terezínských autorů nějaký alternativní narativ, ve kterém se (především) hudba stává prostředkem pro vzpomínání? Teoreticky navazuji především na etnomuzikoložku Zuzanu Jurkovou, která se v rámci výzkumu na Fakultě humanitních studií zaměřuje na kolektivní hudební vzpomínání. Klíčová slova: etnomuzikologie, Přírodní škola, František Tichý, vzpomínání, Terezíncs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectEthnomusicologyen_US
dc.subjectPřírodní školaen_US
dc.subjectFrantišek Tichýen_US
dc.subjectremembranceen_US
dc.subjectTerezínen_US
dc.subjectetnomuzikologiecs_CZ
dc.subjectPřírodní školacs_CZ
dc.subjectFrantišek Tichýcs_CZ
dc.subjectvzpomínánícs_CZ
dc.subjectTerezíncs_CZ
dc.titleHudební vzpomínání na Terezíncs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-12
dc.description.departmentProgramme Anthropological studiesen_US
dc.description.departmentProgram Antropologická studiacs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId227146
dc.title.translatedRemembering Terezín Through Musicen_US
dc.contributor.refereeSeidlová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnthropological studies with specialisation in Sociocultural anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineAntropologická studia se specializací Sociokulturní antropologiecs_CZ
thesis.degree.programAnthropological studiesen_US
thesis.degree.programAntropologická studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Antropologická studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Anthropological studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csAntropologická studia se specializací Sociokulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAnthropological studies with specialisation in Sociocultural anthropologyen_US
uk.degree-program.csAntropologická studiacs_CZ
uk.degree-program.enAnthropological studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce pojednává o hudebním vzpomínání na Terezín. V jeho středu stojí František Tichý, ředitel Gymnázia Přírodní škola. V práci podrobuji analýze jeho pedagogickou, literární a dramatickou činnost, kterou zkoumám v kontextu širšího hudebního vzpomínání na Terezín. Ve svém hudebně-antropologickém výzkumu, jehož hlavními metodami bylo zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory, jsem se snažila popsat, analyzovat a interpretovat: 1) jakým způsobem probíhá vyjednávání, tvorba a nácvik inscenací, v nichž František Tichý vystupuje jako dramatik, dramaturg, režisér a hudební dramaturg ve spolupráci se svými kolegy a žáky? 2) Jakým způsobem František Tichý tematizuje a využívá hudbu ve školních projektech Přírodní školy? 3) Jaký mají tato díla dopad na konstruování představ o terezínské historii? Vzniká využitím uměleckých děl terezínských autorů nějaký alternativní narativ, ve kterém se (především) hudba stává prostředkem pro vzpomínání? Teoreticky navazuji především na etnomuzikoložku Zuzanu Jurkovou, která se v rámci výzkumu na Fakultě humanitních studií zaměřuje na kolektivní hudební vzpomínání. Klíčová slova: etnomuzikologie, Přírodní škola, František Tichý, vzpomínání, Terezíncs_CZ
uk.abstract.enSummary: This thesis focuses on a theme of musical remembrance of Terezín. It is an empirical, ethnomusicological field research. At its centre is František Tichý, headmaster of the Gymnázium Přírodní škola. I focuse on an analysis of his pedagogical, literary and dramatic activities, which I examine in the context of musical remembrance of Terezín. The aim of this research is to describe, analyze and to interpret by means of participating observation and semi-structured interviews: 1) How does the negotiation and production of performances take place, where František Tichý acts as a playwrighter, dramatist, director and musical dramatist in cooperation with his colleagues and pupils? 2) How does Frantisek Tichý contextualize and use music in the school projects of Gymnázium Přírodní škola? 3) How do these projects affect the construction of ideas about Terezín's history? Is there an alternative narrative generated by the use of artworks by Terezín authors, in which (above all) music becomes a means of remembering? In this research, I primarily follow the ethnomusicologist Zuzana Jurková, who focuses on remembrance as part of her research at the Faculty of Humanities. Key words: Ethnomusicology, Přírodní škola, František Tichý, remembrance, Terezínen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Antropologická studiacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV