dc.contributor.advisor | Pfeiffer, Jan | |
dc.creator | Korejsová, Karolina | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T10:32:35Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T10:32:35Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/176569 | |
dc.description.abstract | In my bachelor thesis I research the topic of drawing and its variation and transformation throughout time and genre. I will describe the boundaries that define it and how these boundaries expand. I will focus on the difference between its significance and visuality in historical context and relate its variability to contemporary experimental trends. I will present drawing in a broad historical, cultural and technical context and this complete the image of its current boundaries. For the practical part, I am inspiration from said variability of drawing and its experimental forms. This work should correspond to the transformation mentioned in the didactic part of the thesis. An installation of a spatial drawing was created. In the didactic part, I elaborate on the section regarding the transformation of drawing into non-traditional forms and describe how such drawing experiments could be incorporated into practical education. | en_US |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se zabývám tématem kresby, její proměnlivostí a transformací v průřezu časovém i žánrovém. Charakterizuji hranice, které ji definují a to, jak se rozšiřují. Zaměřím se na odlišnost jejího významu a vizuaality v dobovém kontextu a vztáhnu jeji proměnlivost na současné experimentální trendy. Kresbu představím v širokém dobovém, kulturním a technickém kontextu a tím tak ucelím podobu jejích současných hranic. Pro praktickou část se inspiruji právě onou proměnlivostí kresby a jejích experimentálních podob. Tato práce by měla korespondovat s transformací zmiňovanou v didaktické části bakalářské práce. Vznikla tak instalace prostorové kresby. V didaktické části poté rozvinu oblast transformace kresby do netradičních forem a popíši, jak by kresebné experimenty mohly být didakticky aplikovány do praktické výuky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | drawing | en_US |
dc.subject | possibilities | en_US |
dc.subject | limits | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | public space | en_US |
dc.subject | changeability | en_US |
dc.subject | progress | en_US |
dc.subject | kresba | cs_CZ |
dc.subject | možnosti | cs_CZ |
dc.subject | limity | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | veřejný prostor | cs_CZ |
dc.subject | proměnlivost | cs_CZ |
dc.subject | vývoj | cs_CZ |
dc.title | Hranice kresby | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-14 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 233101 | |
dc.title.translated | Limits of Drawings | en_US |
dc.contributor.referee | Francová, Sylva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své bakalářské práci se zabývám tématem kresby, její proměnlivostí a transformací v průřezu časovém i žánrovém. Charakterizuji hranice, které ji definují a to, jak se rozšiřují. Zaměřím se na odlišnost jejího významu a vizuaality v dobovém kontextu a vztáhnu jeji proměnlivost na současné experimentální trendy. Kresbu představím v širokém dobovém, kulturním a technickém kontextu a tím tak ucelím podobu jejích současných hranic. Pro praktickou část se inspiruji právě onou proměnlivostí kresby a jejích experimentálních podob. Tato práce by měla korespondovat s transformací zmiňovanou v didaktické části bakalářské práce. Vznikla tak instalace prostorové kresby. V didaktické části poté rozvinu oblast transformace kresby do netradičních forem a popíši, jak by kresebné experimenty mohly být didakticky aplikovány do praktické výuky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my bachelor thesis I research the topic of drawing and its variation and transformation throughout time and genre. I will describe the boundaries that define it and how these boundaries expand. I will focus on the difference between its significance and visuality in historical context and relate its variability to contemporary experimental trends. I will present drawing in a broad historical, cultural and technical context and this complete the image of its current boundaries. For the practical part, I am inspiration from said variability of drawing and its experimental forms. This work should correspond to the transformation mentioned in the didactic part of the thesis. An installation of a spatial drawing was created. In the didactic part, I elaborate on the section regarding the transformation of drawing into non-traditional forms and describe how such drawing experiments could be incorporated into practical education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |