Vědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatu
Knowledge and attitudes of secondary school pupils on global climate change
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176621Identifikátory
SIS: 232786
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hampl, Stanislav
Oponent práce
Pospíšilová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Sociální a kulturní ekologie
Katedra / ústav / klinika
Program Sociální a kulturní ekologie
Datum obhajoby
14. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vědomosti, postoje, žáci, střední školy, okres Nymburk, globální změna klimatu, kvantitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
knowledge, attitudes, pupils, secondary schools, Nymburk District, global climate change, quantitative researchV současné době je globální změna klimatu nejen velmi aktuálním tématem, ale především také hrozbou pro celou planetu. V roce 2009 publikoval Johan Rockström koncept devíti planetárních mezí, které by lidstvo nemělo překročit, aby byl zachován bezpečný prostor pro lidské aktivity a nehrozila nebezpečí celosvětového rozsahu. Nicméně tři z těchto mezí již v současné době byly překročeny a nacházejí se v kritickém stavu. Právě klimatická změna je jednou z nich a její překročení je velmi závažné. Proto se tato diplomová práce zabývá tímto významným problémem, který je potřeba řešit jak na globální, tak na individuální úrovni, protože přínos každého člověka, i když je v globálním měřítku malý, je nezbytný a je důležité, aby na řešení tohoto globálního problému participovali všichni. Konkrétně se tedy zaměřuje na individuální rovinu, a to na vědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř částí - části teoretické, metodologické, empirické, diskusní. Právě část empirická je stěžejní částí diplomové práce, v jejímž rámci je proveden kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi žáky na vybraných středních školách různého zaměření v okrese Nymburk. Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat, jaké vědomosti a postoje týkající...
These days, the global climate change is not only a very frequently discussed topic, but above all a threat to the entire planet. In 2009 Johan Rockström published the concept of the nine planetary boundaries that humans ought not to breach if they wish to preserve a safe space for human activities and avoid dangers of global significance. Nevertheless, three of these boundaries have already been breached and are currently in a critical state. The climate change is one of them and its breach is very serious. That is why this master's thesis is dealing with this important issue, which needs to be tackled on the global as well as the individual level since everyone's contribution, though small on the global scale, is necessary and it is vital that all take part in solving this global problem. The thesis is therefore focusing more specifically on the individual level, namely, the knowledge and the attitudes of high school students as regards the global climate change. The master's thesis is divided into four parts - the theoretical, the methodological, the empirical, and the discussion part. The crucial part of this master's thesis is the empirical part, which includes quantitative research in the form of a questionnaire survey among the pupils at selected secondary schools with different...