Zobrazit minimální záznam

Knowledge and attitudes of secondary school pupils on global climate change
dc.contributor.advisorRynda, Ivan
dc.creatorLacinová, Ludmila
dc.date.accessioned2022-10-17T10:57:34Z
dc.date.available2022-10-17T10:57:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176621
dc.description.abstractThese days, the global climate change is not only a very frequently discussed topic, but above all a threat to the entire planet. In 2009 Johan Rockström published the concept of the nine planetary boundaries that humans ought not to breach if they wish to preserve a safe space for human activities and avoid dangers of global significance. Nevertheless, three of these boundaries have already been breached and are currently in a critical state. The climate change is one of them and its breach is very serious. That is why this master's thesis is dealing with this important issue, which needs to be tackled on the global as well as the individual level since everyone's contribution, though small on the global scale, is necessary and it is vital that all take part in solving this global problem. The thesis is therefore focusing more specifically on the individual level, namely, the knowledge and the attitudes of high school students as regards the global climate change. The master's thesis is divided into four parts - the theoretical, the methodological, the empirical, and the discussion part. The crucial part of this master's thesis is the empirical part, which includes quantitative research in the form of a questionnaire survey among the pupils at selected secondary schools with different...en_US
dc.description.abstractV současné době je globální změna klimatu nejen velmi aktuálním tématem, ale především také hrozbou pro celou planetu. V roce 2009 publikoval Johan Rockström koncept devíti planetárních mezí, které by lidstvo nemělo překročit, aby byl zachován bezpečný prostor pro lidské aktivity a nehrozila nebezpečí celosvětového rozsahu. Nicméně tři z těchto mezí již v současné době byly překročeny a nacházejí se v kritickém stavu. Právě klimatická změna je jednou z nich a její překročení je velmi závažné. Proto se tato diplomová práce zabývá tímto významným problémem, který je potřeba řešit jak na globální, tak na individuální úrovni, protože přínos každého člověka, i když je v globálním měřítku malý, je nezbytný a je důležité, aby na řešení tohoto globálního problému participovali všichni. Konkrétně se tedy zaměřuje na individuální rovinu, a to na vědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř částí - části teoretické, metodologické, empirické, diskusní. Právě část empirická je stěžejní částí diplomové práce, v jejímž rámci je proveden kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi žáky na vybraných středních školách různého zaměření v okrese Nymburk. Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat, jaké vědomosti a postoje týkající...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.subjectsecondary schoolsen_US
dc.subjectNymburk Districten_US
dc.subjectglobal climate changeen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.subjectvědomostics_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectstřední školycs_CZ
dc.subjectokres Nymburkcs_CZ
dc.subjectglobální změna klimatucs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.titleVědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-14
dc.description.departmentProgramme Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.departmentProgram Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId232786
dc.title.translatedKnowledge and attitudes of secondary school pupils on global climate changeen_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV současné době je globální změna klimatu nejen velmi aktuálním tématem, ale především také hrozbou pro celou planetu. V roce 2009 publikoval Johan Rockström koncept devíti planetárních mezí, které by lidstvo nemělo překročit, aby byl zachován bezpečný prostor pro lidské aktivity a nehrozila nebezpečí celosvětového rozsahu. Nicméně tři z těchto mezí již v současné době byly překročeny a nacházejí se v kritickém stavu. Právě klimatická změna je jednou z nich a její překročení je velmi závažné. Proto se tato diplomová práce zabývá tímto významným problémem, který je potřeba řešit jak na globální, tak na individuální úrovni, protože přínos každého člověka, i když je v globálním měřítku malý, je nezbytný a je důležité, aby na řešení tohoto globálního problému participovali všichni. Konkrétně se tedy zaměřuje na individuální rovinu, a to na vědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř částí - části teoretické, metodologické, empirické, diskusní. Právě část empirická je stěžejní částí diplomové práce, v jejímž rámci je proveden kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi žáky na vybraných středních školách různého zaměření v okrese Nymburk. Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat, jaké vědomosti a postoje týkající...cs_CZ
uk.abstract.enThese days, the global climate change is not only a very frequently discussed topic, but above all a threat to the entire planet. In 2009 Johan Rockström published the concept of the nine planetary boundaries that humans ought not to breach if they wish to preserve a safe space for human activities and avoid dangers of global significance. Nevertheless, three of these boundaries have already been breached and are currently in a critical state. The climate change is one of them and its breach is very serious. That is why this master's thesis is dealing with this important issue, which needs to be tackled on the global as well as the individual level since everyone's contribution, though small on the global scale, is necessary and it is vital that all take part in solving this global problem. The thesis is therefore focusing more specifically on the individual level, namely, the knowledge and the attitudes of high school students as regards the global climate change. The master's thesis is divided into four parts - the theoretical, the methodological, the empirical, and the discussion part. The crucial part of this master's thesis is the empirical part, which includes quantitative research in the form of a questionnaire survey among the pupils at selected secondary schools with different...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantHampl, Stanislav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV