Zobrazit minimální záznam

Coping with the COVID-19 pandemic among academic mothers
dc.contributor.advisorCidlinská, Kateřina
dc.creatorProcházková, Barbora
dc.date.accessioned2022-10-17T11:27:19Z
dc.date.available2022-10-17T11:27:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176690
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with coping with the COVID-19 pandemic among academic mothers. The aim of the thesis is to discover how female academics dealt with the global crisis, specifically in relation to the combination of personal and professional life. The thesis considers the criteria of academic excellence and examines whether coping with the pandemic differed between excellent and non-excellent academics. Additionally, the thesis studies academic work in the time of the COVID-19 pandemic in two distinct scientific fields; STEM and SSH, and simultaneously in two types of academic institutions; public universities and Czech Academy of Science. In order to answer the research objectives, a qualitative methodology, specifically semi-structured interviews, were used. Qualitative methodology enabled identify key factors that had an impact on the coping with the pandemic among academic mothers. The research method also allowed us to obtain information for comparing a predetermined category. The research revealed three dimensions that alongside contribute to the ability of female academics to deal with the pandemic. These are personality, family and professional dimensions that influence each other and are interconnected. Academic excellence and achieving their criteria did not play a role in coping...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zvládáním pandemie COVID-19 u akademických pracovnic - matek. Cílem práce je zjistit, jak se akademičky vypořádávaly s globální krizí v souvislosti se skloubením osobního a profesního života. Práce zohledňuje kritéria akademické excelence, zkoumá, zda se zvládání pandemie lišilo u akademických pracovnic, jež dosahují kritérií akademické excelence, a těch, jež jich nedosahují. Navíc práce mapuje akademickou práci v době pandemie COVID-19 ve dvou odlišných vědních oblastech (STEM a SSH) a současně i ve dvou typech akademických institucí: VVŠ a AV ČR. Pro dosažení výzkumných cílů bylo využito kvalitativní metodologie, specificky polostrukturovaných rozhovorů, které umožnily identifikovat stěžejní faktory, jež měly vliv na zvládání pandemie u akademických pracovnic - matek. Metoda zároveň umožnila získat informace ke komparaci předem stanovených kategorií. Výzkumné šetření odhalilo celkem tři dimenze, které se společně podílejí na schopnosti akademiček vypořádat se s pandemickou situací. Jedná se o osobnostní, rodinou a profesní dimenzi, jež se navzájem ovlivňují a jsou spolu provázány. Akademická excelence a dosahování jejích kritérií nehrálo ve zvládání pandemie roli. Akademické pracovnice působící v oblasti STEM a SSH se potýkaly s obdobnými problémy, které však měly...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAcademic staffen_US
dc.subjectacademic careeren_US
dc.subjectacademic environmenten_US
dc.subjectscienceen_US
dc.subjectscience policiesen_US
dc.subjectparenthooden_US
dc.subjectCovid-19 pandemicen_US
dc.subjectgender inequalitiesen_US
dc.subjectacademic excellenceen_US
dc.subjectneoliberalismen_US
dc.subjectAkademické pracovnicecs_CZ
dc.subjectakademická dráhacs_CZ
dc.subjectakademické prostředícs_CZ
dc.subjectvědacs_CZ
dc.subjectvědní politikycs_CZ
dc.subjectrodičovstvícs_CZ
dc.subjectpandemie Covid-19cs_CZ
dc.subjectgenderové nerovnostics_CZ
dc.subjectakademická excelencecs_CZ
dc.subjectneoliberalismuscs_CZ
dc.titleZvládání pandemie Covid-19 u akademických pracovnic-matekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-14
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId239533
dc.title.translatedCoping with the COVID-19 pandemic among academic mothersen_US
dc.contributor.refereeHrešanová, Ema
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zvládáním pandemie COVID-19 u akademických pracovnic - matek. Cílem práce je zjistit, jak se akademičky vypořádávaly s globální krizí v souvislosti se skloubením osobního a profesního života. Práce zohledňuje kritéria akademické excelence, zkoumá, zda se zvládání pandemie lišilo u akademických pracovnic, jež dosahují kritérií akademické excelence, a těch, jež jich nedosahují. Navíc práce mapuje akademickou práci v době pandemie COVID-19 ve dvou odlišných vědních oblastech (STEM a SSH) a současně i ve dvou typech akademických institucí: VVŠ a AV ČR. Pro dosažení výzkumných cílů bylo využito kvalitativní metodologie, specificky polostrukturovaných rozhovorů, které umožnily identifikovat stěžejní faktory, jež měly vliv na zvládání pandemie u akademických pracovnic - matek. Metoda zároveň umožnila získat informace ke komparaci předem stanovených kategorií. Výzkumné šetření odhalilo celkem tři dimenze, které se společně podílejí na schopnosti akademiček vypořádat se s pandemickou situací. Jedná se o osobnostní, rodinou a profesní dimenzi, jež se navzájem ovlivňují a jsou spolu provázány. Akademická excelence a dosahování jejích kritérií nehrálo ve zvládání pandemie roli. Akademické pracovnice působící v oblasti STEM a SSH se potýkaly s obdobnými problémy, které však měly...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with coping with the COVID-19 pandemic among academic mothers. The aim of the thesis is to discover how female academics dealt with the global crisis, specifically in relation to the combination of personal and professional life. The thesis considers the criteria of academic excellence and examines whether coping with the pandemic differed between excellent and non-excellent academics. Additionally, the thesis studies academic work in the time of the COVID-19 pandemic in two distinct scientific fields; STEM and SSH, and simultaneously in two types of academic institutions; public universities and Czech Academy of Science. In order to answer the research objectives, a qualitative methodology, specifically semi-structured interviews, were used. Qualitative methodology enabled identify key factors that had an impact on the coping with the pandemic among academic mothers. The research method also allowed us to obtain information for comparing a predetermined category. The research revealed three dimensions that alongside contribute to the ability of female academics to deal with the pandemic. These are personality, family and professional dimensions that influence each other and are interconnected. Academic excellence and achieving their criteria did not play a role in coping...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV