Zobrazit minimální záznam

Wellbeing support for children in a children's home
dc.contributor.advisorKubíčková, Anna
dc.creatorPražáková, Ellen
dc.date.accessioned2022-10-17T11:33:05Z
dc.date.available2022-10-17T11:33:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176698
dc.description.abstractThe thesis entitled The Well-being of children in children's homes starts with description of characteristics and legislation of institutional education, specifically in children's home. The thesis introduces negative influences in childhood and tries to describe their origin and influence on the child's life. The thesis contains a relatively new concept of well-being, which characterizes important areas of life. The aim of the bachelor thesis is to describe and characterize how the competencies related to areas of well-being are developed directly in the children's home and what are the barriers to fulfilling well-being. Nine respondents who work and interact directly with children in a children's home described the development and barriers to the development of these competencies. All respondents agreed that a big barrier to fulfill well-being is an unsuitable environment and rooms and other spaces where children live. Furthermore, they often mentioned insufficient social interaction with life outside the children's home, mental and psychological disorders that prevent children from further development, the absence of role models and traumatic experiences that children carry from the time they were in their families. According to the respondents, the fundamental barrier to the development of...en_US
dc.description.abstractPráce s názvem Wellbeing dětí v dětských domovech se v úvodu zabývá charakteristikou a právní legislativou ústavní výchovy, konkrétně dětských domovů. Dále se zaměřuje na negativní vlivy v dětství a snaží se popsat jejich původ a vliv na život dítěte. Práce popisuje relativně nový pojem wellbeingu, který charakterizuje důležité životní oblasti. Za cíl si práce klade popsat a charakterizovat, jak probíhá rozvoj těchto oblastí wellbeingu přímo v dětském domově a jaké jsou bariéry při naplňování wellbeingu. Rozvoj a bariéry wellbeingu popisovalo celkem devět respondentů, kteří pracují a interagují přímo s dětmi v dětském domově. Všichni respondenti se shodli, že velkou bariérou při naplňování wellbeingu je nevhodné prostředí a prostory. Dále často zmiňovali nedostatečnou sociální interakci s životem mimo dětský domov, mentální a psychické poruchy, které brání dětem v dalším rozvoji, absenci životních vzorů a traumatické zážitky, které si děti nesou z období, kdy byly ve svých rodinách. Zásadní bariérou pro rozvoj oblastí wellbeingu je dle respondentů právní systém, který upravuje práva a povinnosti dětí v dětských domovech a bariéra finančních a organizačních prostředků. Rozvoj konkrétních oblastí wellbeingu se dle většiny respondentů odehrává hlavně na individuální úrovni konkrétních dětí. Všichni...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInstitutional educationen_US
dc.subjectchildren's homeen_US
dc.subjectwellbeingen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectbarriersen_US
dc.subjectÚstavní výchovacs_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectwellbeingcs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectbariérycs_CZ
dc.titlePodpora Wellbeingu dětí z dětského domovacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-14
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246252
dc.title.translatedWellbeing support for children in a children's homeen_US
dc.contributor.refereeŠtrinclová, Marta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce s názvem Wellbeing dětí v dětských domovech se v úvodu zabývá charakteristikou a právní legislativou ústavní výchovy, konkrétně dětských domovů. Dále se zaměřuje na negativní vlivy v dětství a snaží se popsat jejich původ a vliv na život dítěte. Práce popisuje relativně nový pojem wellbeingu, který charakterizuje důležité životní oblasti. Za cíl si práce klade popsat a charakterizovat, jak probíhá rozvoj těchto oblastí wellbeingu přímo v dětském domově a jaké jsou bariéry při naplňování wellbeingu. Rozvoj a bariéry wellbeingu popisovalo celkem devět respondentů, kteří pracují a interagují přímo s dětmi v dětském domově. Všichni respondenti se shodli, že velkou bariérou při naplňování wellbeingu je nevhodné prostředí a prostory. Dále často zmiňovali nedostatečnou sociální interakci s životem mimo dětský domov, mentální a psychické poruchy, které brání dětem v dalším rozvoji, absenci životních vzorů a traumatické zážitky, které si děti nesou z období, kdy byly ve svých rodinách. Zásadní bariérou pro rozvoj oblastí wellbeingu je dle respondentů právní systém, který upravuje práva a povinnosti dětí v dětských domovech a bariéra finančních a organizačních prostředků. Rozvoj konkrétních oblastí wellbeingu se dle většiny respondentů odehrává hlavně na individuální úrovni konkrétních dětí. Všichni...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis entitled The Well-being of children in children's homes starts with description of characteristics and legislation of institutional education, specifically in children's home. The thesis introduces negative influences in childhood and tries to describe their origin and influence on the child's life. The thesis contains a relatively new concept of well-being, which characterizes important areas of life. The aim of the bachelor thesis is to describe and characterize how the competencies related to areas of well-being are developed directly in the children's home and what are the barriers to fulfilling well-being. Nine respondents who work and interact directly with children in a children's home described the development and barriers to the development of these competencies. All respondents agreed that a big barrier to fulfill well-being is an unsuitable environment and rooms and other spaces where children live. Furthermore, they often mentioned insufficient social interaction with life outside the children's home, mental and psychological disorders that prevent children from further development, the absence of role models and traumatic experiences that children carry from the time they were in their families. According to the respondents, the fundamental barrier to the development of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV