Zobrazit minimální záznam

Teaching mediation in the foreign language classroom
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorKomendová, Gabriela
dc.date.accessioned2022-10-17T10:08:27Z
dc.date.available2022-10-17T10:08:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176879
dc.description.abstractThe paper Teaching mediation in the foreign language classroom concerns itself with mediation as one of the communicative activities or modes of communication defined by the Common European Frame of Reference for Languages' Companion Volume and the possibilities of teaching mediation as part of teaching foreign languages, French in particular. Its principal aims are to familiarise language teachers and other language education professionals with the essentials of mediation and to provide teachers with a mediation task creating manual including mediation- oriented lesson plans for French language teaching. The theoretical part of the paper deals with how mediation is represented in the Common European Frame of Reference for Languages and in the Companion Volume, as well as with mediation tasks, their characteristics, types, and the parameters that need to be considered when planning mediation teaching. The practical part consists of two stages. The first is an analysis of mediation tasks published in various contemporary French language textbooks based on criteria established in the theoretical part of the paper. The other describes mediation-oriented French lessons taught on the basis of lesson plans designed as part of the present thesis to four groups of secondary school students with varying...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Výuka mediace v hodinách cizího jazyka se zabývá mediací jako jednou ze čtyř komunikačních činností či módů komunikace podle Doplňkového vydání Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a možnostmi výuky mediace v hodinách jazyků, zejména francouzštiny. Cílem práce je jednak seznámit učitele a další odborníky z oblasti lingvodidaktiky se základními principy mediace, jednak poskytnout pedagogům návod na tvorbu mediačních úloh a jejich realizaci ve výuce, a to včetně plánů hodin určených pro výuku francouzského jazyka. Ve své teoretické části práce pojednává o pojetí mediace ve Společném evropském referenčním rámci a jeho Doplňkovém vydání, o mediačních úlohách, jejich charakteristikách, typech a parametrech, k nimž je třeba přihlížet při plánování výuky mediace. Praktická část sestává ze dvou fází. První je analýza mediačních úloh publikovaných v různých aktuálních učebnicích francouzštiny založená na kritériích stanovených v teoretické části práce. Druhá popisuje průběh vyučovacích hodin francouzštiny zaměřených na mediaci realizovaných ve čtyřech skupinách studentů čtyřletého gymnázia s různou úrovní jazykové kompetence, a to podle výukových plánů navržených v rámci této práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmediationen_US
dc.subjectteaching mediationen_US
dc.subjectFLEen_US
dc.subjectFrench languageen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.subjectCEFRen_US
dc.subjectmediacecs_CZ
dc.subjectvýuka mediacecs_CZ
dc.subjectFLEcs_CZ
dc.subjectfrancouzský jazykcs_CZ
dc.subjectvýuka jazykůcs_CZ
dc.subjectSERRcs_CZ
dc.titleVýuka mediace v hodinách cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-15
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId235721
dc.title.translatedTeaching mediation in the foreign language classroomen_US
dc.contributor.refereeSuková Vychopňová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Výuka mediace v hodinách cizího jazyka se zabývá mediací jako jednou ze čtyř komunikačních činností či módů komunikace podle Doplňkového vydání Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a možnostmi výuky mediace v hodinách jazyků, zejména francouzštiny. Cílem práce je jednak seznámit učitele a další odborníky z oblasti lingvodidaktiky se základními principy mediace, jednak poskytnout pedagogům návod na tvorbu mediačních úloh a jejich realizaci ve výuce, a to včetně plánů hodin určených pro výuku francouzského jazyka. Ve své teoretické části práce pojednává o pojetí mediace ve Společném evropském referenčním rámci a jeho Doplňkovém vydání, o mediačních úlohách, jejich charakteristikách, typech a parametrech, k nimž je třeba přihlížet při plánování výuky mediace. Praktická část sestává ze dvou fází. První je analýza mediačních úloh publikovaných v různých aktuálních učebnicích francouzštiny založená na kritériích stanovených v teoretické části práce. Druhá popisuje průběh vyučovacích hodin francouzštiny zaměřených na mediaci realizovaných ve čtyřech skupinách studentů čtyřletého gymnázia s různou úrovní jazykové kompetence, a to podle výukových plánů navržených v rámci této práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe paper Teaching mediation in the foreign language classroom concerns itself with mediation as one of the communicative activities or modes of communication defined by the Common European Frame of Reference for Languages' Companion Volume and the possibilities of teaching mediation as part of teaching foreign languages, French in particular. Its principal aims are to familiarise language teachers and other language education professionals with the essentials of mediation and to provide teachers with a mediation task creating manual including mediation- oriented lesson plans for French language teaching. The theoretical part of the paper deals with how mediation is represented in the Common European Frame of Reference for Languages and in the Companion Volume, as well as with mediation tasks, their characteristics, types, and the parameters that need to be considered when planning mediation teaching. The practical part consists of two stages. The first is an analysis of mediation tasks published in various contemporary French language textbooks based on criteria established in the theoretical part of the paper. The other describes mediation-oriented French lessons taught on the basis of lesson plans designed as part of the present thesis to four groups of secondary school students with varying...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV