Zobrazit minimální záznam

Development of the concept of money in children aged 5-7 years
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorBuzková, Klára
dc.date.accessioned2022-10-17T11:22:11Z
dc.date.available2022-10-17T11:22:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176929
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the topic of developing the concept of money in children aged 5-7 years. The main purpose of the thesis is to enrich the spectrum of activities in the area of financial literacy for children of pre-school age with activities related to the development of the concept of money and other selected concepts. To achiveve this goal, five original activities are proposed, which enlight concepts such as money, exchange, saving, loan etc. in a playful form using elements of drama education and discussion. The aim of the thesis is to compile a series of suitable activities for pre-school children, which concerns the development of the concept of money. The work consists of three parts. The theoretical part of the thesis deals with selected views on the concept of money, financial literacy, pre-mathematical literacy and the psychology of preschool-age children. The practical part is based on the theoretical part and is based on action research with elements of qualitative research. The method of data collection was the observation of children during activities. Video documentation was made from the course of the activities, which allowed a later evaluation of the activities performed and post-reflection and resulted in suggestions for modifications of the activities and...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem rozvíjení pojmu peníze u dětí ve věku 5-7 let. Hlavním záměrem práce je obohatit nabídku aktivit v oblasti finanční gramotnosti pro děti předškolního věku o aktivity spojené s rozvíjením pojmu peníze a dalších vybraných pojmů. Za tímto účelem je navrženo pět původních aktivit, které hravou formou s využitím prvků dramatické výchovy a diskuze osvětlují pojmy jako peníze, směna, šetřit, půjčka atd. Cílem diplomové práce je sestavit sérii vhodných aktivit pro děti předškolního věku, která se týká rozvíjení pojmu peníze. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část práce se zabývá vybranými pohledy na pojem peníze, finanční gramotnost, předmatematickou gramotnost a psychologii dítěte předškolního věku. Praktická část vychází z teoretické části a je založena na akčním výzkumu s prvky kvalitativního výzkumu. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post-reflexi a vyústila v návrhy úprav aktivit a doporučení pro další praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: Peníze, finanční gramotnost, předškolní dítě, platba, půjčka, šetřit si, obchod, hotovost, bankovka, mince, platidlo, měna, cenacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectfinantial literacyen_US
dc.subjectmoneyen_US
dc.subjectconceptual processen_US
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectfinanční gramotnostcs_CZ
dc.subjectpenízecs_CZ
dc.subjectpojmotvorný procescs_CZ
dc.titleRozvíjení pojmu peníze u dětí ve věku 5-7 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-12
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId240056
dc.title.translatedDevelopment of the concept of money in children aged 5-7 yearsen_US
dc.contributor.refereeKvaszová, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem rozvíjení pojmu peníze u dětí ve věku 5-7 let. Hlavním záměrem práce je obohatit nabídku aktivit v oblasti finanční gramotnosti pro děti předškolního věku o aktivity spojené s rozvíjením pojmu peníze a dalších vybraných pojmů. Za tímto účelem je navrženo pět původních aktivit, které hravou formou s využitím prvků dramatické výchovy a diskuze osvětlují pojmy jako peníze, směna, šetřit, půjčka atd. Cílem diplomové práce je sestavit sérii vhodných aktivit pro děti předškolního věku, která se týká rozvíjení pojmu peníze. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část práce se zabývá vybranými pohledy na pojem peníze, finanční gramotnost, předmatematickou gramotnost a psychologii dítěte předškolního věku. Praktická část vychází z teoretické části a je založena na akčním výzkumu s prvky kvalitativního výzkumu. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post-reflexi a vyústila v návrhy úprav aktivit a doporučení pro další praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: Peníze, finanční gramotnost, předškolní dítě, platba, půjčka, šetřit si, obchod, hotovost, bankovka, mince, platidlo, měna, cenacs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the topic of developing the concept of money in children aged 5-7 years. The main purpose of the thesis is to enrich the spectrum of activities in the area of financial literacy for children of pre-school age with activities related to the development of the concept of money and other selected concepts. To achiveve this goal, five original activities are proposed, which enlight concepts such as money, exchange, saving, loan etc. in a playful form using elements of drama education and discussion. The aim of the thesis is to compile a series of suitable activities for pre-school children, which concerns the development of the concept of money. The work consists of three parts. The theoretical part of the thesis deals with selected views on the concept of money, financial literacy, pre-mathematical literacy and the psychology of preschool-age children. The practical part is based on the theoretical part and is based on action research with elements of qualitative research. The method of data collection was the observation of children during activities. Video documentation was made from the course of the activities, which allowed a later evaluation of the activities performed and post-reflection and resulted in suggestions for modifications of the activities and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV