Koncept udržitelnosti v podnikání
Concept of Sustainability in business
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176982Identifikátory
SIS: 249242
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Udržitelnost, podnikání, CSR, sociální podnik, aktuální situace světa, životní prostředí, případová studieKlíčová slova (anglicky)
Sustainability, business, CSR, social business, current situation of the world, environment, case studyDiplomová práce se zabývá teoretickými východisky konceptů jako je udržitelnost a společenská odpovědnost firem, vždy s ohledem rozdělení do tří pilířů - ekologický, ekonomický a sociální. Ty jsou základními stavebními kameny všech kapitol, a i celé práce. Na základě těchto konceptů bylo nutné v první části uvést i důvody, proč tyto koncepty vznikly a je dnes důležité se o nich bavit - konkrétně v kapitolách o aktuální situaci světa a jeho krizích. Praktická část je zaměřena na případovou studii podniku Myslíš?, který ve své podstatě staví na těchto pilířích a tématech. Podnik je mapován po dobu dvou let od jeho založení až do doby napsání této práce. Studie je zakončena diskusí, která rozebírá, jestli je koncept správný a funkční a pokládá další otázky.
The thesis deals with the theoretical basis of concepts such as sustainability and corporate social responsibility, always regarding the division into three pillars - environmental, economic, and social. These are the basic building blocks of all chapters, as well as the whole work. Based on these concepts, it was necessary in the first part to state the reasons why these concepts were created, and it is important to talk about them today - specifically in the chapters on the current situation of the world and its crises. The practical part is focused on a case study of the company Myslíš ?, which basically builds on these pillars and topics. The company is mapped for a period of two years from its establishment until the time of writing this work. The study concludes with a discussion that discusses whether the concept is correct and functional and asks other questions.