Image of the United Kingdom in Russian media in the context of Brexit
Obraz Spojeného království v ruských médiích v kontextu brexitu
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177427Identifikátory
SIS: 245190
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váška, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Teritoriální studia se specializací Západoevropská studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra evropských studií
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
brexit, referendum, mediální reprezentace, mediální obraz, média a společnost, Velká Británie, ruská médiaKlíčová slova (anglicky)
Brexit, referendum, media representation, media image, media and society, Great Britain, Russian MediaVystoupení Spojeného království z Evropské unie představovalo významnou světovou událost, která přitahovala pozornost jak odborníků v oblasti politiky a mezinárodních vztahů, tak veřejnosti a médií. Po referendu o brexitu se pozornost celého světa soustředila na situaci ve Spojeném království. Média všech zemí informovala o této události různým způsobem. Diplomová práce "Obraz Spojeného království v ruských médiích v kontextu brexitu" proto zkoumá obraz Velké Británie v ruských provládních médiích Russia Today a opozičních médiích Dozhd. Práce zahrnuje kritickou diskurzivní analýzu článků z obou zdrojů z období od 23. června 2016 do roku 2018. Analýza byla následně použita k vytvoření obrazu Spojeného království v každém z těchto médií. Zvláštní pozornost byla věnována informování o ruském vměšování do referenda o brexitu prostřednictvím výzvy k emocím britských voličů přes sociální síť Twitter. Obraz Spojeného království v souvislosti s brexitem v opozičních a provládních médiích byl následně porovnán s cílem zjistit, jak se obraz Spojeného království změnil v kontextu vměšování Ruska, a jaké jsou názory dvou médií na ruské vměšování do referenda o brexitu. Klíčová slova brexit; referendum; mediální reprezentace; mediální obraz; média a společnost; Velká Británie; ruská média Název práce Obraz...
The withdrawal of the United Kingdom from the European Union was a significant global issue that attracted the attention of experts in politics and international relations, as well as the general public and mass media. Since the Brexit referendum, the world has been focused on the situation in the United Kingdom. Mass media in all countries have covered this event in different ways. Thus, this diploma thesis "Image of the United Kingdom in Russian media in the context of Brexit" examines the image of Great Britain in Russian pro-governmental media Russia Today and opposition media Dozhd. This study is based on a critical discourse analysis of the articles from both sources in the period from June 23, 2016 to 2018. Based on this analysis, the image of the UK in each of these media was subsequently constructed. Particular attention is paid to the coverage of Russian interference in the Brexit referendum through an emotional appeal to British voters using the social network Twitter and disinformation. The image of the United Kingdom in the context of Brexit in opposition and pro-governmental media was then compared to identify how the image of the UK was changing under the circumstances of Russian interference, as well as to determine the views held by these media on Russian interference in the Brexit...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...