Právní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy
Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177601Identifikátory
SIS: 230354
Kolekce
- Kvalifikační práce [13935]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurychová, Klára
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
23. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
influencer, influencer marketing, sociální sítě, reklamaKlíčová slova (anglicky)
influencer, influencer marketing, social networks, advertisementPrávní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy Abstrakt Diplomová práce se zabývá právními aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy. Jedná se o podnikatele, kteří se spojují s influencery, představující osoby s vlivem na uživatele sociálních sítí, za účelem využití těchto osob k propagaci své značky či produktů. Práce je rozdělena celkem do šesti částí. V první části je nejprve definován ústřední pojem influencer a je vymezeno jeho zařazení do praxí ustálených skupin. Zároveň je v této části důkladně rozebráno právní postavení influencera, přičemž zvláštní pozornost je věnována kvalifikaci influencera jako podnikatele, soutěžitele, zpracovatele a šiřitele reklamy. Druhá část se zabývá širším kontextem influencerovy tvorby, je tedy pojmově vymezena reklama, influencer marketing a je popsáno fungování sociálních sítí. Třetí část mapuje současnou právní úpravou vztahující se k reklamě obecně a zkoumá možnosti její aplikace pro reklamu tvořenou influencery. Ve čtvrté části práce pojednává o samoregulačních organizacích a iniciativách působících v oblasti reklamy. Vedle evropské samoregulace je prostor věnován zejména českým samoregulátorům, jež jsou následně podrobeni komparaci s hlavní francouzskou samoregulační organizací. Závěr této části je zaměřen na samoregulační funkci smluvních...
Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are people with influence over social network users, in order to help promote their brand or product. The thesis is divided into a total of six parts. In the first part, the central concept of an influencer is foremost defined and its inclusion in the groups established by practice is determined. At the same time, the legal status of the influencer is thoroughly analysed in this part, while special attention is paid to the qualification of the influencer as an entrepreneur, competitor, processor and distributor of advertising. The second part deals with the broader context of influencer's work, the conceptual definition of advertising and influencer marketing, and describes the functioning of social networks. The third part maps the current legislation relating to advertising in general and examines the possibilities of its application for advertising created by influencers. The fourth part deals with self-regulatory organizations and initiatives operating in the field of advertising. In addition to European self-regulation, space is given mainly to Czech self- regulators, who are then subjected...