Současná situace na linkách důvěry v Praze
Contemporary situation at Helplines in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17825Identifikátory
SIS: 61588
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hálková, Petra
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
11. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Minulý rok jsem absolvovala akreditovaný výcvik v telefonické krizové intervenci. Tento kurz umožňuje pomáhajícímu provázet člověka na jeho cestě a nahlédnout do jeho složitého prožívání. Z důvodu hledání zaměstnání jsem se začala zajímat o linky důvěry, které zaznamenaly po roce 1989 svůj velký vývoj v rozsahu i orientaci. Ve své práci bych chtěla charakterizovat práci na linkách důvěry jako nejdostupnějšího prostředku k poskytnutí krizové intervence. Pokusím se představit čtyři linky důvěry. Zlatou linkou seniorů, Linkou bezpečí pro děti, linku RIAPS a linku DONA, zabývající se domácím násilím. Zajímá mě, čím se tyto linky zabývají a jaká jsou jejich specifika, v čem se jejich práce shoduje a v čem se liší. Dále se budu zabývat skupinou klientů, kteří na linky důvěry volají opakovaně a tím, jak s nimi jednotlivé linky pracují. Nakonec se pokusím zjistit, jak se tato služba bude vyvíjet v budoucnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Crisis is a part of our lives. There are situations that we are not able to solve only by our power, so we need an expert assistance. The most approachable form of help is telephone crisis intervention (TCI). The TCI is focused on stabilisation of acute state. I dealed with four organizations of telephone hotlines - for children, general and elderly population and hotline for victims of houshold violation. I described their work. Their help is immediate, available, anonymous for both participants, financial inexpensive. All the clients need in situations of crises is safeness and acceptance. Acording to the new law of social services, the workers of crisis hotlines have to improve their education in area of telephone crisis intervention. The organizations which deal with TCI often encounter problems with repeated calling of certain clients. These clients demand attention of hotlines workers because of compensation of missing relationship. The staff should provide other services and motivate clients into real relationships in their lives. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)