Pedagogický model Teen Challenge
Pedagogic Model of Teen Challenge
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17838Identifikátory
SIS: 61583
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimešová, Anna
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
9. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce se snaží popsat pedagogický model programu Teen Challenge. Program je zaměřen na lidi, kteří propadli závislosti. Pokud se člověk stane závislým, postupem času může dojít k totálnímu rozpadu osobnosti. Cesta ven z nesvobodné pozice je velmi obtížná, ale není nemožná. Teen Challenge deklaruje, že je třeba obnovit duchovní aspekt osobnosti a následně udržovat osobní relaci s Ježíšem Kristem. Tak může docházet ke změně, která se má projevovat ve všech oblastech lidského života. V souvislosti s tím je potřeba výchovně-vzdělávací pomoci. Výchova a vzdělání má formovat jedince tak, aby docházelo k pozitivním výsledkům. Do jaké míry se daří Teen Challenge pedagogicky působit na jedince, aby se naučil vše potřebné pro nový životní styl, který by nebyl naplněn drogami, alkoholem, destrukcí a jinými nežádoucími jevy, je předmětem šetření práce. Protože považuji "žít zdravé hodnoty" za jeden z klíčových faktorů v roli léčbě závislých, práce je zaměřena na zjištění, jaký žebříček vyznává klient po ukončení programu, zda dochází k jeho projevování a jakým způsobem program přispěl k tomuto stavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This work is trying to describe a pedagogic model of Teen Challenge organization. The program is focused on helping drug addicted people. In the process after a man becomes addicted his personality could become completely disintegrated. A journey back from this condition of bond is really difficult but not impossible. Teen Challenge declares the necessity of renewing a spiritual aspect of personality and furthermore to keep focused on personal relationship with Jesus Christ. That is a way how to bring change which should be visible in other aspects of life as well. Further more education and pedagogic help is needed, too. Education and pedagogy should form the individual to reach positive results. The target of this work is to find our to what extend Teen Challenge pedagogic model influences an individual in the process of learning skills necessary to be able to live new lifestyle without drugs, alcohol and destruction and other unwanted elements. Since I consider "living the good values" a key factor in the therapy of the drug addicted, the work is focused on estimating a list of values necessary after finishing the program, its manifestations and ways the program contributed to it. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)