Zobrazit minimální záznam

Pedagogic Model of Teen Challenge
dc.contributor.advisorDočkal, Jan
dc.creatorLáník, David
dc.date.accessioned2019-09-20T08:20:57Z
dc.date.available2019-09-20T08:20:57Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17838
dc.description.abstractPráce se snaží popsat pedagogický model programu Teen Challenge. Program je zaměřen na lidi, kteří propadli závislosti. Pokud se člověk stane závislým, postupem času může dojít k totálnímu rozpadu osobnosti. Cesta ven z nesvobodné pozice je velmi obtížná, ale není nemožná. Teen Challenge deklaruje, že je třeba obnovit duchovní aspekt osobnosti a následně udržovat osobní relaci s Ježíšem Kristem. Tak může docházet ke změně, která se má projevovat ve všech oblastech lidského života. V souvislosti s tím je potřeba výchovně-vzdělávací pomoci. Výchova a vzdělání má formovat jedince tak, aby docházelo k pozitivním výsledkům. Do jaké míry se daří Teen Challenge pedagogicky působit na jedince, aby se naučil vše potřebné pro nový životní styl, který by nebyl naplněn drogami, alkoholem, destrukcí a jinými nežádoucími jevy, je předmětem šetření práce. Protože považuji "žít zdravé hodnoty" za jeden z klíčových faktorů v roli léčbě závislých, práce je zaměřena na zjištění, jaký žebříček vyznává klient po ukončení programu, zda dochází k jeho projevování a jakým způsobem program přispěl k tomuto stavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis work is trying to describe a pedagogic model of Teen Challenge organization. The program is focused on helping drug addicted people. In the process after a man becomes addicted his personality could become completely disintegrated. A journey back from this condition of bond is really difficult but not impossible. Teen Challenge declares the necessity of renewing a spiritual aspect of personality and furthermore to keep focused on personal relationship with Jesus Christ. That is a way how to bring change which should be visible in other aspects of life as well. Further more education and pedagogic help is needed, too. Education and pedagogy should form the individual to reach positive results. The target of this work is to find our to what extend Teen Challenge pedagogic model influences an individual in the process of learning skills necessary to be able to live new lifestyle without drugs, alcohol and destruction and other unwanted elements. Since I consider "living the good values" a key factor in the therapy of the drug addicted, the work is focused on estimating a list of values necessary after finishing the program, its manifestations and ways the program contributed to it. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePedagogický model Teen Challengecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-09
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId61583
dc.title.translatedPedagogic Model of Teen Challengeen_US
dc.contributor.refereeKlimešová, Anna
dc.identifier.aleph001175047
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se snaží popsat pedagogický model programu Teen Challenge. Program je zaměřen na lidi, kteří propadli závislosti. Pokud se člověk stane závislým, postupem času může dojít k totálnímu rozpadu osobnosti. Cesta ven z nesvobodné pozice je velmi obtížná, ale není nemožná. Teen Challenge deklaruje, že je třeba obnovit duchovní aspekt osobnosti a následně udržovat osobní relaci s Ježíšem Kristem. Tak může docházet ke změně, která se má projevovat ve všech oblastech lidského života. V souvislosti s tím je potřeba výchovně-vzdělávací pomoci. Výchova a vzdělání má formovat jedince tak, aby docházelo k pozitivním výsledkům. Do jaké míry se daří Teen Challenge pedagogicky působit na jedince, aby se naučil vše potřebné pro nový životní styl, který by nebyl naplněn drogami, alkoholem, destrukcí a jinými nežádoucími jevy, je předmětem šetření práce. Protože považuji "žít zdravé hodnoty" za jeden z klíčových faktorů v roli léčbě závislých, práce je zaměřena na zjištění, jaký žebříček vyznává klient po ukončení programu, zda dochází k jeho projevování a jakým způsobem program přispěl k tomuto stavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis work is trying to describe a pedagogic model of Teen Challenge organization. The program is focused on helping drug addicted people. In the process after a man becomes addicted his personality could become completely disintegrated. A journey back from this condition of bond is really difficult but not impossible. Teen Challenge declares the necessity of renewing a spiritual aspect of personality and furthermore to keep focused on personal relationship with Jesus Christ. That is a way how to bring change which should be visible in other aspects of life as well. Further more education and pedagogic help is needed, too. Education and pedagogy should form the individual to reach positive results. The target of this work is to find our to what extend Teen Challenge pedagogic model influences an individual in the process of learning skills necessary to be able to live new lifestyle without drugs, alcohol and destruction and other unwanted elements. Since I consider "living the good values" a key factor in the therapy of the drug addicted, the work is focused on estimating a list of values necessary after finishing the program, its manifestations and ways the program contributed to it. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990011750470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV