Zobrazit minimální záznam

Activities of Instagram influencers from the perspective of the Act to Regulate Advertising
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorKubištová, Kristýna
dc.date.accessioned2023-01-18T12:54:39Z
dc.date.available2023-01-18T12:54:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178485
dc.description.abstractActivities of Instagram influencers from the perspective of the Act to Regulate Advertising Abstract The diploma thesis deals with the issue of influencer marketing on the Instagram platform as a modern form of advertising, which is being used by social media influencers. It focuses primarily on the issue of regulation of advertising on the Instagram platform, specifically on hidden advertising, i.e. the rules, suitability and efficiency of labeling advertising collaborations between ordering parties (businessmen) and influencers. In the 1st and 2nd chapters can be found definitions of associated terms such as influencer marketing and its forms, an influencer, the Instagram as a social medium and an advertisement, including its different types such as teleshopping, product placement and sponsoring. This part of the thesis takes into account both legal and also marketing aspects of the topic and thus connects both fields. The core part of the diploma thesis in the 3rd chapter is devoted to the analysis of unfair business practices consisting of a hidden business purpose. This chapter also includes a comparison of the approach to these matters in other states (especially Germany and Sweden) through their jurisprudence. The issue of labeling advertising posts on Instagram is then analyzed in the 4th chapter of...en_US
dc.description.abstractČinnost influencerů na sociální síti Instagram z hlediska zákona o regulaci Diplomová práce se zabývá problematikou influencer marketingu na sociální síti Instagram jako moderní formy reklamy, která je činěna prostřednictvím tzv. influencerů. Zaměřuje se především na otázku regulace reklamy na platformě Instagram, a to specificky na tzv. skrytou reklamu, potažmo pravidla, vhodnost a dostatečnost označování reklamních spoluprací mezi zadavateli a influencery a problematiku této obla Za tím účelem vymezuje především v 1. a 2. kapitole jednotlivé pojmy jako je influencer marketing a jeho formy, influencer, platforma Instagram jako sociální médium a reklama včetně jejích odnoží v podobě teleshoppingu, product placementu a spozoring marketingového, ale především z hlediska právního, a oba obory tak propojuje. Stěžejní část diplomové práce ve 3. kapitole je věnována rozboru nekalé obchodní praktiky spočívající v nepřiznání obchodního záměru. V této kapitole je rovněž zahrnuto srovnání s přístupem jiných států (zejm. Německa a Švédska) prostřednictvím tamní judikatury. Problematika samotného označování reklamních příspěvků na Instagramu zohledňující specifické nástroje poskytované Instagramem či jazyk užívaný k čení a jejich vhodnost potom rozebrána ve 4. kapitole diplomové práce. V této části je pro porovnání...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectadvertising regulationen_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjecthidden advertising on Instagramen_US
dc.subjectregulace reklamycs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.subjectskrytá reklama na Instagramucs_CZ
dc.titleČinnost influencerů na sociální síti Instagram z hlediska zákona o regulaci reklamycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-12-01
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233330
dc.title.translatedActivities of Instagram influencers from the perspective of the Act to Regulate Advertisingen_US
dc.contributor.refereeHurychová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csČinnost influencerů na sociální síti Instagram z hlediska zákona o regulaci Diplomová práce se zabývá problematikou influencer marketingu na sociální síti Instagram jako moderní formy reklamy, která je činěna prostřednictvím tzv. influencerů. Zaměřuje se především na otázku regulace reklamy na platformě Instagram, a to specificky na tzv. skrytou reklamu, potažmo pravidla, vhodnost a dostatečnost označování reklamních spoluprací mezi zadavateli a influencery a problematiku této obla Za tím účelem vymezuje především v 1. a 2. kapitole jednotlivé pojmy jako je influencer marketing a jeho formy, influencer, platforma Instagram jako sociální médium a reklama včetně jejích odnoží v podobě teleshoppingu, product placementu a spozoring marketingového, ale především z hlediska právního, a oba obory tak propojuje. Stěžejní část diplomové práce ve 3. kapitole je věnována rozboru nekalé obchodní praktiky spočívající v nepřiznání obchodního záměru. V této kapitole je rovněž zahrnuto srovnání s přístupem jiných států (zejm. Německa a Švédska) prostřednictvím tamní judikatury. Problematika samotného označování reklamních příspěvků na Instagramu zohledňující specifické nástroje poskytované Instagramem či jazyk užívaný k čení a jejich vhodnost potom rozebrána ve 4. kapitole diplomové práce. V této části je pro porovnání...cs_CZ
uk.abstract.enActivities of Instagram influencers from the perspective of the Act to Regulate Advertising Abstract The diploma thesis deals with the issue of influencer marketing on the Instagram platform as a modern form of advertising, which is being used by social media influencers. It focuses primarily on the issue of regulation of advertising on the Instagram platform, specifically on hidden advertising, i.e. the rules, suitability and efficiency of labeling advertising collaborations between ordering parties (businessmen) and influencers. In the 1st and 2nd chapters can be found definitions of associated terms such as influencer marketing and its forms, an influencer, the Instagram as a social medium and an advertisement, including its different types such as teleshopping, product placement and sponsoring. This part of the thesis takes into account both legal and also marketing aspects of the topic and thus connects both fields. The core part of the diploma thesis in the 3rd chapter is devoted to the analysis of unfair business practices consisting of a hidden business purpose. This chapter also includes a comparison of the approach to these matters in other states (especially Germany and Sweden) through their jurisprudence. The issue of labeling advertising posts on Instagram is then analyzed in the 4th chapter of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV