Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech
Competences of leaders and inclusion of children with ADHD at summer children's camps
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178920Identifikátory
SIS: 236227
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turčová, Ivana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v přírodě
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
19. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
porucha pozornosti, hyperaktivita, problémové chování, volný čas, inkluze, začlenění do kolektivuKlíčová slova (anglicky)
attention disorder, hyperactivity, problem behaviour, leisure, inclusion, integration into the collectiveNázev Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Cíle práce Posoudit kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Metody Výzkumu se zúčastnilo 22 zkušených vedoucích, 8 mužů a 14 žen (ve věku 26 5,2) z 18 různých letních dětských táborů, kterým byla zaslána anketa s otevřenými otázkami. Jako metoda při zpracování shromážděných dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Kódováním získaných odpovědí a poté seskupením podobných kódů dohromady bylo ke každé z dílčích otázek identifikováno zastřešující téma. Výsledky Výsledky byly zpracovány ve 3 sekcích, které odpovídají na dílčí výzkumné otázky: 1. Spojení osobní zkušenosti a základního vzdělání o ADHD se jeví jako dostačující pro práci s dětmi s ADHD na LT. 2. Účast dítěte s ADHD na letním táboře výrazně neovlivňuje fungování ani program tábora. 3. Vedoucí si uvědomují odlišnosti dětí s ADHD a podle toho s nimi pracují. Jsou trpěliví a reagují na nastalé situace s klidem. Závěr Vedoucí letních dětských táborů mají základní informace ohledně problematiky ADHD a v kombinaci s jejich mnohaletými zkušenostmi z praxe (ze školek, škol a letních táborů) jsou dostatečně kompetentní řešit problémové chování dětí s ADHD. Jsou schopni adekvátně reagovat na nastalé situace a děti s...
Title Competences of leaders and inclusion of children with ADHD at summer children's camps. Objectives To assess the competences of leaders and the inclusion of children with ADHD at summer children's camps. Methods The research involved 22 experienced leaders, 8 men and 14 women (aged 26 5,2) from 18 different summer children's camps, who were sent a questionnaire with open questions. Interpretative phenomenological analysis was used as a method for processing the collected data. By coding the obtained responses and then grouping similar codes together, an overarching theme was identified for each of the sub-questions. The results The results were processed in 3 sections that answer the sub-research questions: 1. The combination of personal experience and basic education about ADHD seems to be sufficient for working with children with ADHD at summer camps. 2. The participation of a child with ADHD at a summer camp does not significantly affect the functioning or the program of the camp. 3. Leaders are aware of the differences of children with ADHD and work with them accordingly. They are patient and respond to situations with calmness. Conclusion Leaders of summer children's camps have basic information about the problem of ADHD and, in combination with their many years of practical experience...