Zobrazit minimální záznam

Competences of leaders and inclusion of children with ADHD at summer children's camps
dc.contributor.advisorBačáková, Radka
dc.creatorJoštová, Karin
dc.date.accessioned2023-03-22T12:15:02Z
dc.date.available2023-03-22T12:15:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178920
dc.description.abstractNázev Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Cíle práce Posoudit kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Metody Výzkumu se zúčastnilo 22 zkušených vedoucích, 8 mužů a 14 žen (ve věku 26  5,2) z 18 různých letních dětských táborů, kterým byla zaslána anketa s otevřenými otázkami. Jako metoda při zpracování shromážděných dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Kódováním získaných odpovědí a poté seskupením podobných kódů dohromady bylo ke každé z dílčích otázek identifikováno zastřešující téma. Výsledky Výsledky byly zpracovány ve 3 sekcích, které odpovídají na dílčí výzkumné otázky: 1. Spojení osobní zkušenosti a základního vzdělání o ADHD se jeví jako dostačující pro práci s dětmi s ADHD na LT. 2. Účast dítěte s ADHD na letním táboře výrazně neovlivňuje fungování ani program tábora. 3. Vedoucí si uvědomují odlišnosti dětí s ADHD a podle toho s nimi pracují. Jsou trpěliví a reagují na nastalé situace s klidem. Závěr Vedoucí letních dětských táborů mají základní informace ohledně problematiky ADHD a v kombinaci s jejich mnohaletými zkušenostmi z praxe (ze školek, škol a letních táborů) jsou dostatečně kompetentní řešit problémové chování dětí s ADHD. Jsou schopni adekvátně reagovat na nastalé situace a děti s...cs_CZ
dc.description.abstractTitle Competences of leaders and inclusion of children with ADHD at summer children's camps. Objectives To assess the competences of leaders and the inclusion of children with ADHD at summer children's camps. Methods The research involved 22 experienced leaders, 8 men and 14 women (aged 26  5,2) from 18 different summer children's camps, who were sent a questionnaire with open questions. Interpretative phenomenological analysis was used as a method for processing the collected data. By coding the obtained responses and then grouping similar codes together, an overarching theme was identified for each of the sub-questions. The results The results were processed in 3 sections that answer the sub-research questions: 1. The combination of personal experience and basic education about ADHD seems to be sufficient for working with children with ADHD at summer camps. 2. The participation of a child with ADHD at a summer camp does not significantly affect the functioning or the program of the camp. 3. Leaders are aware of the differences of children with ADHD and work with them accordingly. They are patient and respond to situations with calmness. Conclusion Leaders of summer children's camps have basic information about the problem of ADHD and, in combination with their many years of practical experience...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectattention disorderen_US
dc.subjecthyperactivityen_US
dc.subjectproblem behaviouren_US
dc.subjectleisureen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectintegration into the collectiveen_US
dc.subjectporucha pozornostics_CZ
dc.subjecthyperaktivitacs_CZ
dc.subjectproblémové chovánícs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectzačlenění do kolektivucs_CZ
dc.titleKompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-19
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId236227
dc.title.translatedCompetences of leaders and inclusion of children with ADHD at summer children's campsen_US
dc.contributor.refereeTurčová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v příroděcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Education in Natureen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sporty v příroděcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v příroděcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Education in Natureen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Cíle práce Posoudit kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Metody Výzkumu se zúčastnilo 22 zkušených vedoucích, 8 mužů a 14 žen (ve věku 26  5,2) z 18 různých letních dětských táborů, kterým byla zaslána anketa s otevřenými otázkami. Jako metoda při zpracování shromážděných dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Kódováním získaných odpovědí a poté seskupením podobných kódů dohromady bylo ke každé z dílčích otázek identifikováno zastřešující téma. Výsledky Výsledky byly zpracovány ve 3 sekcích, které odpovídají na dílčí výzkumné otázky: 1. Spojení osobní zkušenosti a základního vzdělání o ADHD se jeví jako dostačující pro práci s dětmi s ADHD na LT. 2. Účast dítěte s ADHD na letním táboře výrazně neovlivňuje fungování ani program tábora. 3. Vedoucí si uvědomují odlišnosti dětí s ADHD a podle toho s nimi pracují. Jsou trpěliví a reagují na nastalé situace s klidem. Závěr Vedoucí letních dětských táborů mají základní informace ohledně problematiky ADHD a v kombinaci s jejich mnohaletými zkušenostmi z praxe (ze školek, škol a letních táborů) jsou dostatečně kompetentní řešit problémové chování dětí s ADHD. Jsou schopni adekvátně reagovat na nastalé situace a děti s...cs_CZ
uk.abstract.enTitle Competences of leaders and inclusion of children with ADHD at summer children's camps. Objectives To assess the competences of leaders and the inclusion of children with ADHD at summer children's camps. Methods The research involved 22 experienced leaders, 8 men and 14 women (aged 26  5,2) from 18 different summer children's camps, who were sent a questionnaire with open questions. Interpretative phenomenological analysis was used as a method for processing the collected data. By coding the obtained responses and then grouping similar codes together, an overarching theme was identified for each of the sub-questions. The results The results were processed in 3 sections that answer the sub-research questions: 1. The combination of personal experience and basic education about ADHD seems to be sufficient for working with children with ADHD at summer camps. 2. The participation of a child with ADHD at a summer camp does not significantly affect the functioning or the program of the camp. 3. Leaders are aware of the differences of children with ADHD and work with them accordingly. They are patient and respond to situations with calmness. Conclusion Leaders of summer children's camps have basic information about the problem of ADHD and, in combination with their many years of practical experience...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV