Vlastnictví mediálních domů v ČR
Ownership of media houses in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179495Identifiers
Study Information System: 167427
Collections
- Kvalifikační práce [18324]
Author
Advisor
Referee
Miessler, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
1. 2. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
vydavatelský dům, mediální dům, mediální magnát, deník, noviny, časopisy, tištěný nákladKeywords (English)
Publishing House, Media House, Media Mogul, Daily, Newspaper, Magazine, PrintMagisterská práce Vlastnictví mediálních domů v ČR popisuje aktuální mediální krajinu v České republice v rámci hlavních vydavatelství s významným zásahem a širokým portfoliem titulů a dále zhodnocuje metodou analýzy pokrytí tématu Získání důvěry vlády s podporou KSČM. Cílem práce bylo popsání proměny struktury vlastnictví mediálních domů, které je momentálně téměř zcela v českých (resp. československých) rukách. Prostřednictvím analýzy popisuje možnou motivaci současných mediálních magnátů.
The master's thesis Ownership of media houses in the Czech Republic describes the current media landscape in the Czech Republic within the framework of major publishing houses with a significant impact and a wide portfolio of titles and further evaluates the coverage of the topic Gaining the trust of the government with the support of the KSČM using the method of analysis. The aim of the thesis was to describe the transformation of the ownership structure of media houses, which is currently almost entirely in Czech (or Czechoslovak) hands. Through analysis, it describes the possible motivation of contemporary media moguls.