Zobrazit minimální záznam

Adaptation of children to the role of schooler
dc.contributor.advisorHříbková, Lenka
dc.creatorVísnerová, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-12T12:51:33Z
dc.date.available2017-04-12T12:51:33Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17974
dc.description.abstractObsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovstvícs_CZ
dc.description.abstractThe subject of my thesis is the analysis of data from observation of the first class of primary school. A child is confronted with many requirements at the beginning of school. In my work I am trying to detect school adjustment process in terms of the fresh scholar. First, I try to define the core areas to which must adapt the child entering school. This core area is here called contexts,. Then I focus on subelements of these areas of school adjustment, which result requirements for the psyche of the pupil. On the basis of observation, I identified three main areas, contexts: 1. the physical context, 2. social context and 3. school-task context. The physical context relates on such elements of the school adaptation, which are inanimated - spaces and objects. It is the need to learn how to orientate oneself in the new environment and to organize school equipments and tools. The social context is related to adaptation to new social relationships of child at school (other pupils, teacher etc.). And the scholl-task context is aimed specifically at school demands, work. An important regulator of school pupils to adapt to the first class is the clasp teacher, which manages the process. According to the demandingness of the process of adaptation to school, is my next major effort of identifying such expressions of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAdaptace dětí na roli školákacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69115
dc.title.translatedAdaptation of children to the role of schooleren_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph001013085
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csObsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovstvícs_CZ
uk.abstract.enThe subject of my thesis is the analysis of data from observation of the first class of primary school. A child is confronted with many requirements at the beginning of school. In my work I am trying to detect school adjustment process in terms of the fresh scholar. First, I try to define the core areas to which must adapt the child entering school. This core area is here called contexts,. Then I focus on subelements of these areas of school adjustment, which result requirements for the psyche of the pupil. On the basis of observation, I identified three main areas, contexts: 1. the physical context, 2. social context and 3. school-task context. The physical context relates on such elements of the school adaptation, which are inanimated - spaces and objects. It is the need to learn how to orientate oneself in the new environment and to organize school equipments and tools. The social context is related to adaptation to new social relationships of child at school (other pupils, teacher etc.). And the scholl-task context is aimed specifically at school demands, work. An important regulator of school pupils to adapt to the first class is the clasp teacher, which manages the process. According to the demandingness of the process of adaptation to school, is my next major effort of identifying such expressions of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010130850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV