Zobrazit minimální záznam

The ways of identification gifted student with dual exceptionality by the first degree of elementary school's teacher
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorWagnerová, Lucie
dc.date.accessioned2023-07-24T14:37:47Z
dc.date.available2023-07-24T14:37:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180381
dc.description.abstractThis thesis deals with methods of identification of a gifted student with dual exceptionality by a teacher at the 1st grade of elementary school. The aim of the work is to find out what specific methods teachers use to identify students with dual exceptionality. Do they use available identification methods for educators, or do they have their own tested procedures for identifying this group of gifted students. The aim is also to find out how the cooperation between teachers and experts of the school counseling office takes place in the identification of twice exceptional pupils. The theoretical part contains the characteristics of basic concepts such as giftedness, dual exceptionality, identification, methods of identification, specific learning disorders. Giftedness can occur with different types of handicaps, this thesis focuses on the combination of giftedness with specific learning disabilities that appears most often in the schools (participating in the research). That is the reason why specific learning disabilities are described in the theoretical part. Further there are introduced the basic types of pedagogical identification methods and some types of psychological tests for identifying the mental abilities of the pupill. The empirical part is solved by the case study method. The subject of...en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce jsou způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjimečností učitelem na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké konkrétní metody využívají učitelé pro identifikaci žáků s dvojí výjimečností. Zda využívají dostupné identifikační metody pro pedagogy, nebo mají své vyzkoušené postupy pro identifikaci této skupiny nadaných žáků. Cílem je také zjistit, jak probíhá spolupráce učitelů a odborníků školního poradenského pracoviště při identifikaci dvakrát výjimečných žáků. Teoretická část obsahuje charakteristiku základních pojmů jako je nadání, dvojí výjimečnost, identifikace, metody identifikace, specifické poruchy učení. Nadání se může vyskytovat s různými druhy handicapů, tato práce se zaměřuje na kombinaci nadání se specifickými poruchami učení, která se ve školách (účastnících se výzkumu) objevuje nejčastěji. Proto jsou v teoretické části popsány specifické poruchy učení. Dále jsou představeny základní typy identifikačních pedagogických metod a některé druhy psychologických testů pro identifikaci rozumových schopností žáka. Empirická část je řešena metodou případové studie. Předmětem této studie jsou dvě základní školy, kde na prvním stupni působí učitelky, které vyučují nebo vyučovaly žáky s dvojí výjimečností. S těmito učitelkami probíhaly polostrukturované...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjectdual exceptionalityen_US
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectmethods of identificationen_US
dc.subjectnominationen_US
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectdvojí výjimečnostcs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectmetody identifikacecs_CZ
dc.subjectnominacecs_CZ
dc.titleZpůsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjímečnostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247491
dc.title.translatedThe ways of identification gifted student with dual exceptionality by the first degree of elementary school's teacheren_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce jsou způsoby identifikace nadaného žáka s dvojí výjimečností učitelem na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké konkrétní metody využívají učitelé pro identifikaci žáků s dvojí výjimečností. Zda využívají dostupné identifikační metody pro pedagogy, nebo mají své vyzkoušené postupy pro identifikaci této skupiny nadaných žáků. Cílem je také zjistit, jak probíhá spolupráce učitelů a odborníků školního poradenského pracoviště při identifikaci dvakrát výjimečných žáků. Teoretická část obsahuje charakteristiku základních pojmů jako je nadání, dvojí výjimečnost, identifikace, metody identifikace, specifické poruchy učení. Nadání se může vyskytovat s různými druhy handicapů, tato práce se zaměřuje na kombinaci nadání se specifickými poruchami učení, která se ve školách (účastnících se výzkumu) objevuje nejčastěji. Proto jsou v teoretické části popsány specifické poruchy učení. Dále jsou představeny základní typy identifikačních pedagogických metod a některé druhy psychologických testů pro identifikaci rozumových schopností žáka. Empirická část je řešena metodou případové studie. Předmětem této studie jsou dvě základní školy, kde na prvním stupni působí učitelky, které vyučují nebo vyučovaly žáky s dvojí výjimečností. S těmito učitelkami probíhaly polostrukturované...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with methods of identification of a gifted student with dual exceptionality by a teacher at the 1st grade of elementary school. The aim of the work is to find out what specific methods teachers use to identify students with dual exceptionality. Do they use available identification methods for educators, or do they have their own tested procedures for identifying this group of gifted students. The aim is also to find out how the cooperation between teachers and experts of the school counseling office takes place in the identification of twice exceptional pupils. The theoretical part contains the characteristics of basic concepts such as giftedness, dual exceptionality, identification, methods of identification, specific learning disorders. Giftedness can occur with different types of handicaps, this thesis focuses on the combination of giftedness with specific learning disabilities that appears most often in the schools (participating in the research). That is the reason why specific learning disabilities are described in the theoretical part. Further there are introduced the basic types of pedagogical identification methods and some types of psychological tests for identifying the mental abilities of the pupill. The empirical part is solved by the case study method. The subject of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV