Zobrazit minimální záznam

Knowledge of third and final year students of a selected secondary medical school about first aid in specific situations
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorChoutková, Andrea
dc.date.accessioned2023-07-24T15:51:05Z
dc.date.available2023-07-24T15:51:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180467
dc.description.abstractThe aim of this study was to find out the knowledge of students of 3rd and 4th year, the Medical Lyceum and the Practical Nurse, in pre-medical first aid. The theoretical part of the thesis deals with the concept of first aid including its division and aims. The integrated rescue system of the Czech Republic is also mentioned here. Moreover, it describes the correct procedure of pre-medical first aid in selected situations. Its practical part is devoted to finding out the knowledge of the Secondary Medical School students in Pardubice about first aid. Data collection was carried out using an anonymous questionnaire survey, which included 17 questions and 3 model situations. The questionnaire was used to determine theoretical knowledge about first aid and knowledge in solving specific model situations. A total of 80 students were surveyed. Subsequent data were processed and evaluated. It was found that the 4th year students performed better overall in specific model situations. The Practical Nurse showed better results in specific model situations overall. According to the number of correct answers from the questionnaire, the 3rd year had a better result overall. Recommendations for practice were made according to the results of the survey. The results of my work showed that it is important for...en_US
dc.description.abstractCílem této práce bylo zjistit znalosti žáků 3. a 4. ročníku, obor Zdravotnické lyceum a obor Praktické sestry, v předlékařské první pomoci. Teoretická část práce se zabývá pojmem první pomoci včetně jejího dělení a cílů. Je zde zmíněn i integrovaný záchranný systém České republiky. Dále je zde popsán správný postup předlékařské první pomoci ve vybraných situacích. Její praktická část se věnuje zjištění znalostí žáků Střední zdravotnické školy v Pardubicích o první pomoci. Sběr dat proběhl pomocí anonymního dotazníkového šetření, který obsahoval 17 otázek a 3 modelové situace. Dotazníkem se zjišťovaly teoretické znalosti o první pomoci, a dále znalosti při řešení konkrétních modelových situací. Celkem se zkoumalo 80 žáků. Následná data byla zpracována a vyhodnocena. Bylo zjištěno, že lépe si v konkrétních modelových situacích vedl celkově 4. ročník. Lepší výsledky v konkrétních modelových situací celkově prokázal obor Praktických sester. Podle počtu správných odpovědí z dotazníku měl lepší výsledek celkově 3. ročník. Podle výsledků šetření byla vytvořena doporučení pro praxi. Výsledky mé práce ukázaly, že je důležité, aby učitelé aktualizovali správný postup při poskytování první pomoci dle nejnovějších platných Guidelines. Dále bylo doporučeno, aby učitelé zařadili do své výuky více praktických...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfirst aiden_US
dc.subjectprinciples of providing of emergency first aiden_US
dc.subjectstudents of secondary medical schoolen_US
dc.subjectmedical lyceumen_US
dc.subjectpractical nurseen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectprvní pomoccs_CZ
dc.subjectzásady poskytování první pomocics_CZ
dc.subjectstudenti střední zdravotnické školycs_CZ
dc.subjectzdravotnické lyceumcs_CZ
dc.subjectpraktická sestracs_CZ
dc.subjectznalostics_CZ
dc.titleZnalosti žáků třetího a závěrečného ročníku vybrané střední zdravotnické školy o první pomoci v konkrétních situacíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-16
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId244405
dc.title.translatedKnowledge of third and final year students of a selected secondary medical school about first aid in specific situationsen_US
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo zjistit znalosti žáků 3. a 4. ročníku, obor Zdravotnické lyceum a obor Praktické sestry, v předlékařské první pomoci. Teoretická část práce se zabývá pojmem první pomoci včetně jejího dělení a cílů. Je zde zmíněn i integrovaný záchranný systém České republiky. Dále je zde popsán správný postup předlékařské první pomoci ve vybraných situacích. Její praktická část se věnuje zjištění znalostí žáků Střední zdravotnické školy v Pardubicích o první pomoci. Sběr dat proběhl pomocí anonymního dotazníkového šetření, který obsahoval 17 otázek a 3 modelové situace. Dotazníkem se zjišťovaly teoretické znalosti o první pomoci, a dále znalosti při řešení konkrétních modelových situací. Celkem se zkoumalo 80 žáků. Následná data byla zpracována a vyhodnocena. Bylo zjištěno, že lépe si v konkrétních modelových situacích vedl celkově 4. ročník. Lepší výsledky v konkrétních modelových situací celkově prokázal obor Praktických sester. Podle počtu správných odpovědí z dotazníku měl lepší výsledek celkově 3. ročník. Podle výsledků šetření byla vytvořena doporučení pro praxi. Výsledky mé práce ukázaly, že je důležité, aby učitelé aktualizovali správný postup při poskytování první pomoci dle nejnovějších platných Guidelines. Dále bylo doporučeno, aby učitelé zařadili do své výuky více praktických...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study was to find out the knowledge of students of 3rd and 4th year, the Medical Lyceum and the Practical Nurse, in pre-medical first aid. The theoretical part of the thesis deals with the concept of first aid including its division and aims. The integrated rescue system of the Czech Republic is also mentioned here. Moreover, it describes the correct procedure of pre-medical first aid in selected situations. Its practical part is devoted to finding out the knowledge of the Secondary Medical School students in Pardubice about first aid. Data collection was carried out using an anonymous questionnaire survey, which included 17 questions and 3 model situations. The questionnaire was used to determine theoretical knowledge about first aid and knowledge in solving specific model situations. A total of 80 students were surveyed. Subsequent data were processed and evaluated. It was found that the 4th year students performed better overall in specific model situations. The Practical Nurse showed better results in specific model situations overall. According to the number of correct answers from the questionnaire, the 3rd year had a better result overall. Recommendations for practice were made according to the results of the survey. The results of my work showed that it is important for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV