Specifika řízení bilingvní školy
Specifics of bilingual school management
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180828Identifikátory
SIS: 251128
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
23. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
bilingvní vzdělávání, škola, management, vedení lidí, pedagogický procesKlíčová slova (anglicky)
bilingual education, school, management, people management, pedagogical processTato bakalářská práce se zabývá specifiky řízení bilingvní školy. Cílem práce bylo zjistit jaká jsou specifika managementu bilingvní školy v oblasti vedení lidí a řízení pedagogického procesu v porovnání se školou tradiční. K vytvoření této práce byla použita metoda studia odborné tuzemské i zahraniční literatury a dalších dostupných zdrojů. Díky této metodě bylo zjištěno jaké rozdíly jsou mezi řízením tradiční a bilingvní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmové vymezení, které se týká zkoumané problematiky, a to na základě odborné literatury. První kapitoly definují školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogických procesů. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují definování bilingvismu, jeho dělení a bilingvnímu vzdělávání na území České republiky včetně jeho základních principů a cílů. Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a stanoví výsledky šetření získané prostřednictvím rozhovorů. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkající se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. Vlastním výzkumem se došlo k zjištění, že na...
This bachelor's thesis deals with the specifics of managing a bilingual school. The goal of the thesis was to find out what the specifics of bilingual school management are in the area of people management and management of the pedagogical process in comparison to a traditional school. To create this thesis, the method of studying professional domestic and foreign literature and other available sources was used. Thanks to this method, it was found out what the differences are between the management of traditional and bilingual schools. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part focuses on the basic conceptual definition related to the researched issue, based on professional literature. The first chapters define school management, further characterize the school director, his assumptions and competences. This is followed by a chapter dedicated to managing people, managing human resources and managing pedagogical processes. The final chapters of the theoretical part are devoted to defining bilingualism, its division and bilingual education in the territory of the Czech Republic, including its basic principles and goals. The practical part deals with the methodology of data collection and determines the results of the investigation obtained through...