Zobrazit minimální záznam

Specifics of bilingual school management
dc.contributor.advisorUrbanová, Eva
dc.creatorŠtunda, Christina
dc.date.accessioned2023-07-24T20:41:01Z
dc.date.available2023-07-24T20:41:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180828
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the specifics of managing a bilingual school. The goal of the thesis was to find out what the specifics of bilingual school management are in the area of people management and management of the pedagogical process in comparison to a traditional school. To create this thesis, the method of studying professional domestic and foreign literature and other available sources was used. Thanks to this method, it was found out what the differences are between the management of traditional and bilingual schools. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part focuses on the basic conceptual definition related to the researched issue, based on professional literature. The first chapters define school management, further characterize the school director, his assumptions and competences. This is followed by a chapter dedicated to managing people, managing human resources and managing pedagogical processes. The final chapters of the theoretical part are devoted to defining bilingualism, its division and bilingual education in the territory of the Czech Republic, including its basic principles and goals. The practical part deals with the methodology of data collection and determines the results of the investigation obtained through...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá specifiky řízení bilingvní školy. Cílem práce bylo zjistit jaká jsou specifika managementu bilingvní školy v oblasti vedení lidí a řízení pedagogického procesu v porovnání se školou tradiční. K vytvoření této práce byla použita metoda studia odborné tuzemské i zahraniční literatury a dalších dostupných zdrojů. Díky této metodě bylo zjištěno jaké rozdíly jsou mezi řízením tradiční a bilingvní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmové vymezení, které se týká zkoumané problematiky, a to na základě odborné literatury. První kapitoly definují školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogických procesů. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují definování bilingvismu, jeho dělení a bilingvnímu vzdělávání na území České republiky včetně jeho základních principů a cílů. Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a stanoví výsledky šetření získané prostřednictvím rozhovorů. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkající se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. Vlastním výzkumem se došlo k zjištění, že na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbilingual educationen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectpeople managementen_US
dc.subjectpedagogical processen_US
dc.subjectbilingvní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectmanagementcs_CZ
dc.subjectvedení lidícs_CZ
dc.subjectpedagogický procescs_CZ
dc.titleSpecifika řízení bilingvní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-23
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId251128
dc.title.translatedSpecifics of bilingual school managementen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSchool Managementen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-program.enSchool Managementen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá specifiky řízení bilingvní školy. Cílem práce bylo zjistit jaká jsou specifika managementu bilingvní školy v oblasti vedení lidí a řízení pedagogického procesu v porovnání se školou tradiční. K vytvoření této práce byla použita metoda studia odborné tuzemské i zahraniční literatury a dalších dostupných zdrojů. Díky této metodě bylo zjištěno jaké rozdíly jsou mezi řízením tradiční a bilingvní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmové vymezení, které se týká zkoumané problematiky, a to na základě odborné literatury. První kapitoly definují školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogických procesů. Závěrečné kapitoly teoretické části se věnují definování bilingvismu, jeho dělení a bilingvnímu vzdělávání na území České republiky včetně jeho základních principů a cílů. Praktická část se zabývá metodikou sběru dat a stanoví výsledky šetření získané prostřednictvím rozhovorů. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkající se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. Vlastním výzkumem se došlo k zjištění, že na...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the specifics of managing a bilingual school. The goal of the thesis was to find out what the specifics of bilingual school management are in the area of people management and management of the pedagogical process in comparison to a traditional school. To create this thesis, the method of studying professional domestic and foreign literature and other available sources was used. Thanks to this method, it was found out what the differences are between the management of traditional and bilingual schools. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part focuses on the basic conceptual definition related to the researched issue, based on professional literature. The first chapters define school management, further characterize the school director, his assumptions and competences. This is followed by a chapter dedicated to managing people, managing human resources and managing pedagogical processes. The final chapters of the theoretical part are devoted to defining bilingualism, its division and bilingual education in the territory of the Czech Republic, including its basic principles and goals. The practical part deals with the methodology of data collection and determines the results of the investigation obtained through...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV