Zobrazit minimální záznam

Ways of Identifying Linguistically Talented Pupils by Primary School Teachers
dc.contributor.advisorHigh, Radka
dc.creatorSochová, Leona
dc.date.accessioned2023-07-24T17:01:36Z
dc.date.available2023-07-24T17:01:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180988
dc.description.abstractThe title of this bachelor thesis is "Ways of Identifying Linguistically Talented Pupils by Primary School Teachers". It deals with the methods of identification of linguistically talented pupils by primary school teachers. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and describes talent and its definitions, characteristics of a talented individual and criteria of talent, types and kinds of talented individuals and their classification. It also describes displays talented pupils and their identification in a school environment, sampling of talented individuals and their education. Attention is equally dedicated to linguistic talent and talent for foreign languages itself. Practical part targets the linguistically talented pupils at primary schools and their teachers. The thesis deals especially with the talent for foreign languages. The research is concerned with the main question: How do the teachers at primary schools identify linguistically talented pupils? Furthermore, there are two sub-questions to be answered. First research sub-question relates to the characteristics of talented pupils through the eyes of their educators. The second one refers to the most used educational methods. Qualitative research in a form of half-structured interviews and follow-up analysis was...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce s názvem Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy se zabývá metodami identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy. Práce je dělena na dvě části. V první části je popsáno nadání a jeho definice, charakteristika nadaného jedince a kritéria nadání, typy nadaných, druhy nadání a jejich klasifikace, projevy nadaných žáků a jejich identifikace ve školním prostředí, výběr nadaných vzdělávání nadaných. Pozornost je rovněž věnována jazykovému nadání a nadání na cizí jazyky. Praktická část se zaměřuje na žáky a žákyně jazykově nadané na základní škole a na jejich vyučující. Práce se zabývá především nadáním na cizí jazyky. Výzkumné šetření se zabývá hlavní výzkumnou otázkou: Jak učitelé na základní škole identifikují jazykově nadané žáky? Dále se zabývá dvěma výzkumnými podotázkami. První výzkumná podotázka se týká charakteristiky nadaných žáků pohledem pedagogů, druhá nejčastěji používaných výukových zodpovězení těchto výzkumných otázek bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru a následné analýzy. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi respondentkami, všechny dotazované byly ženy - pedagožky učící na státní základní škole s rozšířenou výukou jazyků. Rozhovory byly se souhlasem dotazovaných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgifted pupilsen_US
dc.subjectgiften_US
dc.subjectforeign languagesen_US
dc.subjectidentification of the gifted pupils in the foreignlanguageen_US
dc.subjectnadaní žácics_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectcizí jazykycs_CZ
dc.subjectidentifikace jazykově nadanýchcs_CZ
dc.titleZpůsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId253220
dc.title.translatedWays of Identifying Linguistically Talented Pupils by Primary School Teachersen_US
dc.contributor.refereeVítková Rulíková, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce s názvem Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy se zabývá metodami identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy. Práce je dělena na dvě části. V první části je popsáno nadání a jeho definice, charakteristika nadaného jedince a kritéria nadání, typy nadaných, druhy nadání a jejich klasifikace, projevy nadaných žáků a jejich identifikace ve školním prostředí, výběr nadaných vzdělávání nadaných. Pozornost je rovněž věnována jazykovému nadání a nadání na cizí jazyky. Praktická část se zaměřuje na žáky a žákyně jazykově nadané na základní škole a na jejich vyučující. Práce se zabývá především nadáním na cizí jazyky. Výzkumné šetření se zabývá hlavní výzkumnou otázkou: Jak učitelé na základní škole identifikují jazykově nadané žáky? Dále se zabývá dvěma výzkumnými podotázkami. První výzkumná podotázka se týká charakteristiky nadaných žáků pohledem pedagogů, druhá nejčastěji používaných výukových zodpovězení těchto výzkumných otázek bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru a následné analýzy. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi respondentkami, všechny dotazované byly ženy - pedagožky učící na státní základní škole s rozšířenou výukou jazyků. Rozhovory byly se souhlasem dotazovaných...cs_CZ
uk.abstract.enThe title of this bachelor thesis is "Ways of Identifying Linguistically Talented Pupils by Primary School Teachers". It deals with the methods of identification of linguistically talented pupils by primary school teachers. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and describes talent and its definitions, characteristics of a talented individual and criteria of talent, types and kinds of talented individuals and their classification. It also describes displays talented pupils and their identification in a school environment, sampling of talented individuals and their education. Attention is equally dedicated to linguistic talent and talent for foreign languages itself. Practical part targets the linguistically talented pupils at primary schools and their teachers. The thesis deals especially with the talent for foreign languages. The research is concerned with the main question: How do the teachers at primary schools identify linguistically talented pupils? Furthermore, there are two sub-questions to be answered. First research sub-question relates to the characteristics of talented pupils through the eyes of their educators. The second one refers to the most used educational methods. Qualitative research in a form of half-structured interviews and follow-up analysis was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV