Zobrazit minimální záznam

Theological-ethical Reflection of Corporate In-houseLobbying in the Czech Construction Industry
dc.contributor.advisorŠtica, Petr
dc.creatorHavelka, Ondřej
dc.date.accessioned2023-07-24T22:48:28Z
dc.date.available2023-07-24T22:48:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181251
dc.description.abstractCorporate in-house lobbying is an extremely topical, widely used and largely non- stipulated and controversial political and economic phenomenon, which, moreover, has no legislative support in the form of a valid law in the Czech Republic. The non- stipulation, controversy and ignorance of the context directly call for an ethical consideration of in-house lobbying, which is still absent in the field of theological ethics. The aim of the Dissertation is to verify the moral legitimacy of instrumentalized in-house lobbying. It deals with the question of what form and degree of morally legitimate instrumentalized in-house lobbying is compatible with the bases of theological ethics. In addition to verifying the moral legitimacy of in-house lobbying, the work seeks internal constant criteria for defining the legitimacy of in-house lobbying and variable limits for specific competition in the construction industry. The summary then offers a model code of ethics for in-house lobbyists applicable to business practice. The thesis follows the three-step methodology, i.e. 1. see, 2. judge, 3. act; this three-step methodology is extended to seven internal stages. The thesis provides a theological and ethical evaluation of corporate in-house lobbying, finding this type of lobbying morally legitimate provided the...en_US
dc.description.abstractFiremní in-house lobbing je mimořádně aktuální, široce využívaný a značně neukotvený i kontroverzemi provázený politicko-hospodářský fenomén, který navíc nemá v České republice legislativní podporu v podobě platného zákona. Neukotvenost, kontroverze i neznalost souvislostí přímo vyzývají k etickému promýšlení in-house lobbingu, které v oblasti teologické etiky dosud chybí. Cílem disertační práce je ověření mravní legitimity instrumentalizovaného in-house lobbingu. Pracuje s otázkou, jaká je forma a míra mravně legitimního instrumentalizovaného in-house lobbingu slučitelná s východisky teologické etiky. Vedle ověření mravní legitimity in-house lobbingu práce hledá vnitřní konstantní kritéria pro definování legitimity in-house lobbingu a variabilní limity pro konkrétní hospodářské soutěže v oblasti stavebnictví. V souhrnu poté nabízí vzorový etický kodex in-house lobbisty aplikovatelný do podnikatelské praxe. Práce postupuje metodologickým trojkrokem 1. vidět, 2. soudit, 3. jednat; tento metodologický trojkrok je rozšířen na sedm vnitřních stupňů. Práce přináší teologicko- etické zhodnocení firemního in-house lobbingu, shledává tento typ lobbingu mravně legitimním za předpokladu naplnění kritérií, které přináší. Rovněž naznačuje limity lobbingu pro konkrétní segment podnikatelského prostředí. Klíčová...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectLobbyingen_US
dc.subjectChristian Ethicsen_US
dc.subjectChristian Business Ethicsen_US
dc.subjectCorruptionen_US
dc.subjectCode of Ethicsen_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectlobbingcs_CZ
dc.subjectteologická etikacs_CZ
dc.subjectkřesťanská hospodářská etikacs_CZ
dc.subjectkorupcecs_CZ
dc.subjectetický kodexcs_CZ
dc.subjectmanagementcs_CZ
dc.titleTeologicko-etická reflexe firemního in-house lobbingu v českém stavitelstvícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-31
dc.description.departmentKatedra systematické teologie a filosofie (do 2023)cs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Systematic Theology and Philosophyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216567
dc.title.translatedTheological-ethical Reflection of Corporate In-houseLobbying in the Czech Construction Industryen_US
dc.contributor.refereeČeška, Roman
dc.contributor.refereeMlčoch, Lubomír
thesis.degree.nameTh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKatolická teologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCatholic Theologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Katedra systematické teologie a filosofie (do 2023)cs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Department of Systematic Theology and Philosophyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKatolická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCatholic Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csFiremní in-house lobbing je mimořádně aktuální, široce využívaný a značně neukotvený i kontroverzemi provázený politicko-hospodářský fenomén, který navíc nemá v České republice legislativní podporu v podobě platného zákona. Neukotvenost, kontroverze i neznalost souvislostí přímo vyzývají k etickému promýšlení in-house lobbingu, které v oblasti teologické etiky dosud chybí. Cílem disertační práce je ověření mravní legitimity instrumentalizovaného in-house lobbingu. Pracuje s otázkou, jaká je forma a míra mravně legitimního instrumentalizovaného in-house lobbingu slučitelná s východisky teologické etiky. Vedle ověření mravní legitimity in-house lobbingu práce hledá vnitřní konstantní kritéria pro definování legitimity in-house lobbingu a variabilní limity pro konkrétní hospodářské soutěže v oblasti stavebnictví. V souhrnu poté nabízí vzorový etický kodex in-house lobbisty aplikovatelný do podnikatelské praxe. Práce postupuje metodologickým trojkrokem 1. vidět, 2. soudit, 3. jednat; tento metodologický trojkrok je rozšířen na sedm vnitřních stupňů. Práce přináší teologicko- etické zhodnocení firemního in-house lobbingu, shledává tento typ lobbingu mravně legitimním za předpokladu naplnění kritérií, které přináší. Rovněž naznačuje limity lobbingu pro konkrétní segment podnikatelského prostředí. Klíčová...cs_CZ
uk.abstract.enCorporate in-house lobbying is an extremely topical, widely used and largely non- stipulated and controversial political and economic phenomenon, which, moreover, has no legislative support in the form of a valid law in the Czech Republic. The non- stipulation, controversy and ignorance of the context directly call for an ethical consideration of in-house lobbying, which is still absent in the field of theological ethics. The aim of the Dissertation is to verify the moral legitimacy of instrumentalized in-house lobbying. It deals with the question of what form and degree of morally legitimate instrumentalized in-house lobbying is compatible with the bases of theological ethics. In addition to verifying the moral legitimacy of in-house lobbying, the work seeks internal constant criteria for defining the legitimacy of in-house lobbying and variable limits for specific competition in the construction industry. The summary then offers a model code of ethics for in-house lobbyists applicable to business practice. The thesis follows the three-step methodology, i.e. 1. see, 2. judge, 3. act; this three-step methodology is extended to seven internal stages. The thesis provides a theological and ethical evaluation of corporate in-house lobbying, finding this type of lobbying morally legitimate provided the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra systematické teologie a filosofie (do 2023)cs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV