dc.contributor.advisor | Snětinová, Marie | |
dc.creator | Gregor, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T16:12:44Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T16:12:44Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/181794 | |
dc.description.abstract | The main intention of this diploma thesis is to supplement existing study texts for the subjects Introduction to Mathematical Methods of Physics and Mathematical Methods in Physics with the missing parts. The diploma thesis deals with the partial derivative, the improper integral, the coordinate form of the curl operator, the formalism using the Kronecker and Levi-Civit symbol, and tensors. The work also includes a search for sources on the topic of textbook evaluation. Based on it, a questionnaire survey was conducted among students of physics teaching. The description of the preparation of this survey and its evaluation is also part of the thesis. 1 | en_US |
dc.description.abstract | Hlavním záměrem této diplomové práce je doplnění stávajících studij- ních textů k předmětům Úvod do matematických metod fyziky a Matematické me- tody ve fyzice o chybějící partie. Diplomová práce pojednává o parciální derivaci, nevlastním integrálu, souřadnicovém tvaru operátoru rotace, formalismu využí- vajícím Kroneckerův a Levi-Civitův symbol a také o tenzorech. Součástí práce je rovněž rešerše zdrojů na téma hodnocení učebnic. Na jejím základě pak proběhlo dotazníkové šetření mezi studenty učitelství fyziky. Popis přípravy tohoto šetření a jeho vyhodnocení je taktéž součástí diplomové práce. 1 | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | differential calculus|integral calculus|mathematical methods of physics|electronic textbook|textbook evaluation | en_US |
dc.subject | diferenciální počet|integrální počet|matematické metody ve fyzice|elektronická učebnice|hodnocení učebnic | cs_CZ |
dc.title | Elektronický studijní text matematických metod využívaných fyzikou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-08 | |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 244257 | |
dc.title.translated | Electronic Study Text on Mathematical Methods Used in Physics | en_US |
dc.contributor.referee | Ryston, Matěj | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physics for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství fyziky pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physics for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physics for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství fyziky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physics for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním záměrem této diplomové práce je doplnění stávajících studij- ních textů k předmětům Úvod do matematických metod fyziky a Matematické me- tody ve fyzice o chybějící partie. Diplomová práce pojednává o parciální derivaci, nevlastním integrálu, souřadnicovém tvaru operátoru rotace, formalismu využí- vajícím Kroneckerův a Levi-Civitův symbol a také o tenzorech. Součástí práce je rovněž rešerše zdrojů na téma hodnocení učebnic. Na jejím základě pak proběhlo dotazníkové šetření mezi studenty učitelství fyziky. Popis přípravy tohoto šetření a jeho vyhodnocení je taktéž součástí diplomové práce. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main intention of this diploma thesis is to supplement existing study texts for the subjects Introduction to Mathematical Methods of Physics and Mathematical Methods in Physics with the missing parts. The diploma thesis deals with the partial derivative, the improper integral, the coordinate form of the curl operator, the formalism using the Kronecker and Levi-Civit symbol, and tensors. The work also includes a search for sources on the topic of textbook evaluation. Based on it, a questionnaire survey was conducted among students of physics teaching. The description of the preparation of this survey and its evaluation is also part of the thesis. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Kolář, Petr | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |