Zobrazit minimální záznam

Specifics of tennis training for children with ADHD
dc.contributor.advisorŠteffl, Michal
dc.creatorSlavíková, Magdalena
dc.date.accessioned2023-07-24T20:37:11Z
dc.date.available2023-07-24T20:37:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181924
dc.description.abstractTitle: Specifics of tennis training for children with ADHD Objectives: The main objective of this study was to propose a set of educational-psychological recommendations and strategies for coaches and parents to maximize the effectiveness and positive effects of tennis training for children with the attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Methods: Three children with ADHD were observed during tennis training. The observation took place during a training session. This method allowed the author to collect data directly in the children's environment. In addition, a controlled structured interview based on ten prepared questions that focused on working with children with ADHD was conducted with a coach of the three children mentioned above. The interview related to working with children with ADHD, teaching strategies and the future of these children in tennis. The interview data were analyzed using the grounded theory, which helped to identify key aspects and patterns in the coach's responses. The results of these analyzes were used to create proposals for pedagogical strategies for working with children with ADHD in tennis. Results: The results of our study provide a comprehensive picture of the situation of children with ADHD in the context of tennis training. Observation revealed specific...en_US
dc.description.abstractNázev: Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise Cíle: Cílem této studie bylo navrhnout soubor pedagogicko-psychologických doporučení a strategií pro trenéry a rodiče, které by pomohly maximalizovat účinnost a pozitivní dopad tenisového tréninku na děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Metody: Proběhlo pozorování tří vybraných dětí s ADHD během tenisového tréninku. Pozorování proběhlo po dobu jedné tréninkové jednotky. Tato metoda umožňuje sbírat data přímo z prostředí, v němž se děti přirozeně nacházejí. Dále byl realizován řízený strukturovaný rozhovor s trenérem zmíněných tří dětí. Tento rozhovor byl založen na deseti předem připravených otázkách, které se týkaly práce s dětmi s ADHD, výukových strategií a budoucnosti těchto dětí v tenise. Data z rozhovorů byla analyzována pomocí principu zakotvené teorie, což pomohlo identifikovat klíčové aspekty a vzorce v odpovědích trenéra. Výsledky těchto analýz pak byly využity k vytvoření návrhů pedagogických strategií pro práci s dětmi s ADHD v tenise. Výsledky: Výsledky naší studie poskytují obraz o situaci dětí s ADHD v kontextu tenisového tréninku. Pozorování ukázalo specifické chování a reakce dětí s ADHD během tréninkových jednotek. Byly identifikovány klíčové vzorce a aspekty chování, které mohou ovlivnit jejich učení a vývoj v rámci...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecttennisen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectimpulsivityen_US
dc.subjecthyperactivityen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectattentionen_US
dc.subjectteniscs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectimpulzivitacs_CZ
dc.subjecthyperaktivitacs_CZ
dc.subjecttréninkcs_CZ
dc.subjectpozornostcs_CZ
dc.titleSpecifika tréninku u dětí s ADHD v tenisecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentKatedra biomedicínského základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Biomedical Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId247588
dc.title.translatedSpecifics of tennis training for children with ADHDen_US
dc.contributor.refereeKočíb, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra biomedicínského základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Biomedical Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise Cíle: Cílem této studie bylo navrhnout soubor pedagogicko-psychologických doporučení a strategií pro trenéry a rodiče, které by pomohly maximalizovat účinnost a pozitivní dopad tenisového tréninku na děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Metody: Proběhlo pozorování tří vybraných dětí s ADHD během tenisového tréninku. Pozorování proběhlo po dobu jedné tréninkové jednotky. Tato metoda umožňuje sbírat data přímo z prostředí, v němž se děti přirozeně nacházejí. Dále byl realizován řízený strukturovaný rozhovor s trenérem zmíněných tří dětí. Tento rozhovor byl založen na deseti předem připravených otázkách, které se týkaly práce s dětmi s ADHD, výukových strategií a budoucnosti těchto dětí v tenise. Data z rozhovorů byla analyzována pomocí principu zakotvené teorie, což pomohlo identifikovat klíčové aspekty a vzorce v odpovědích trenéra. Výsledky těchto analýz pak byly využity k vytvoření návrhů pedagogických strategií pro práci s dětmi s ADHD v tenise. Výsledky: Výsledky naší studie poskytují obraz o situaci dětí s ADHD v kontextu tenisového tréninku. Pozorování ukázalo specifické chování a reakce dětí s ADHD během tréninkových jednotek. Byly identifikovány klíčové vzorce a aspekty chování, které mohou ovlivnit jejich učení a vývoj v rámci...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Specifics of tennis training for children with ADHD Objectives: The main objective of this study was to propose a set of educational-psychological recommendations and strategies for coaches and parents to maximize the effectiveness and positive effects of tennis training for children with the attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Methods: Three children with ADHD were observed during tennis training. The observation took place during a training session. This method allowed the author to collect data directly in the children's environment. In addition, a controlled structured interview based on ten prepared questions that focused on working with children with ADHD was conducted with a coach of the three children mentioned above. The interview related to working with children with ADHD, teaching strategies and the future of these children in tennis. The interview data were analyzed using the grounded theory, which helped to identify key aspects and patterns in the coach's responses. The results of these analyzes were used to create proposals for pedagogical strategies for working with children with ADHD in tennis. Results: The results of our study provide a comprehensive picture of the situation of children with ADHD in the context of tennis training. Observation revealed specific...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra biomedicínského základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV