dc.creator | Černá, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T13:47:06Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T13:47:06Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18201 | |
dc.description.abstract | Rigorózní práce je věnována studiu jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků, a sice hře. Hlavním cílem práce je prozkoumání problematiky herních aktivit, včetně podmínek, možností a výhod jejich zavedení do výuky chemie na druhém stupni základní školy a předložení návrhů k jejich realizaci. Práce dále obsahuje patnáct konkrétních herních činností i s jejich pravidly a metodickými pokyny. Prostřednictvím pedagogického výzkumu menšího rozsahu, provedeném na vybraném vzorku žáků šesti základních škol, se potvrdil předpoklad, že výsledky výuky za pomoci her jsou lepší, než výuky, kde herní aktivity použity nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The rigorous thesis deals with study of one of the method, which go to development of creative genius and activity of students, namely with game. The main goal of the thesis is to explore problems of the game activities, inclusive of conditions, possibilities and advantages of their introduce to teaching chemistry at the second grade of basic school and to present suggestions for their realization. The thesis contains also fifteen concrete game activities with their rules and methodical hints. By means of the guest-size pedagogical research, practised on the choiced sample of the pupils from six basic schools, the prediction, that the result of teaching with games are better than results of teaching, where game activities weren't used, was ratified. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Edukační hry s chemickou tematikou | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-03 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149384 | |
dc.title.translated | Educational game activities with chemical theme | en_US |
dc.contributor.referee | Beneš, Pavel | |
dc.identifier.aleph | 002049454 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistry | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Rigorózní práce je věnována studiu jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků, a sice hře. Hlavním cílem práce je prozkoumání problematiky herních aktivit, včetně podmínek, možností a výhod jejich zavedení do výuky chemie na druhém stupni základní školy a předložení návrhů k jejich realizaci. Práce dále obsahuje patnáct konkrétních herních činností i s jejich pravidly a metodickými pokyny. Prostřednictvím pedagogického výzkumu menšího rozsahu, provedeném na vybraném vzorku žáků šesti základních škol, se potvrdil předpoklad, že výsledky výuky za pomoci her jsou lepší, než výuky, kde herní aktivity použity nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The rigorous thesis deals with study of one of the method, which go to development of creative genius and activity of students, namely with game. The main goal of the thesis is to explore problems of the game activities, inclusive of conditions, possibilities and advantages of their introduce to teaching chemistry at the second grade of basic school and to present suggestions for their realization. The thesis contains also fifteen concrete game activities with their rules and methodical hints. By means of the guest-size pedagogical research, practised on the choiced sample of the pupils from six basic schools, the prediction, that the result of teaching with games are better than results of teaching, where game activities weren't used, was ratified. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020494540106986 | |