Zobrazit minimální záznam

Ski course of children with mental disabilities
dc.contributor.advisorPavlová, Ilona
dc.creatorBuroňová, Zuzana
dc.date.accessioned2023-07-24T20:49:44Z
dc.date.available2023-07-24T20:49:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182063
dc.description.abstractTitle: Ski course of children with mental disabilities Aim of thesis: To create a set of individual preparatory exercises for training downhill and turning techniques in alpine skiing for children with MR. The sub-goal is to describe in individually observed children at the beginning, in the middle and at the of end the mastery of individual elements of skiing skills and riding technique during weekly training with the inclusion of optimized APA exercises for alpine disciplines. Method: The method I use in my thesis is observation - an empirical procedure. The cohort consisted of four children with a diagnosis according to ICD-10 in the range of F70 - 79, who were observed three times in total (at the beginning, in the middle and at the end) during the skiing course. Children were observed performing assigned, pre-explained and demonstrated basic and open skiing skills. Results: The methodology was compiled. It has been shown that children with mental disabilities in the range of mild and moderate mental retardation are able to learn and, in the case of previous experience, to improve their skiing skills. A child with severe mental retardation did not acquire the skills, as he/she was not able to accept the ski equipment, so even basic skiing skills were not taught. The children who received skiing...en_US
dc.description.abstractNázev: Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením Cíl práce: Vytvořit soubor individuálních průpravných cvičení pro nácvik techniky sjíždění a zatáčení v alpském lyžování u dětí s MR. Dílčí cíl popsat u jednotlivě pozorovaných dětí na začátku, uprostřed a na konci zvládnutí jednotlivých prvků lyžařských dovedností a techniky jízdy během týdenního výcviku se zařazením optimalizovaných cvičení APA pro alpské disciplíny. Metoda: Metoda, kterou použiji ve své práci je, pozorování - empirický postup. Kohortu tvořily čtyři děti s diagnózou dle MKN-10 v rozmezí F70 - 79, které byly podrobeny pozorování celkem třikrát (na začátku, uprostřed a na konci) v průběhu lyžařského kurzu. Děti byly pozorovány u provádění zadaných, předem vysvětlených a ukázaných základních i otevřených lyžařských dovedností. Výsledky: Metodika byla sestavena. Ukázalo se, že děti s mentálním postižením v rozmezí lehké a středně těžké mentální retardace jsou schopny naučit se a v případě předešlých zkušeností zdokonalit své lyžařské dovednosti. Dítě s těžkou mentální retardací si dovednosti neosvojilo, jelikož nebylo schopné přijmout lyžařské vybavení, tím pádem nedošlo k výuce ani základních lyžařských dovedností. Děti, které podstoupily výuku lyžování a byly pozorovány, si lyžování zjevně užívaly. Na základě aplikace mnou sestavené...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectteaching downhill skiing in childrenen_US
dc.subjectmental retardationen_US
dc.subjectbiopsychosocial family health with a child with MRen_US
dc.subjectvýuka sjezdového lyžování u dětícs_CZ
dc.subjectmentální retardacecs_CZ
dc.subjectbiopsychosociální zdraví rodiny s dítětem s MRcs_CZ
dc.titleLyžařský kurz dětí s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-14
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId253016
dc.title.translatedSki course of children with mental disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeDaďová, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNázev: Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením Cíl práce: Vytvořit soubor individuálních průpravných cvičení pro nácvik techniky sjíždění a zatáčení v alpském lyžování u dětí s MR. Dílčí cíl popsat u jednotlivě pozorovaných dětí na začátku, uprostřed a na konci zvládnutí jednotlivých prvků lyžařských dovedností a techniky jízdy během týdenního výcviku se zařazením optimalizovaných cvičení APA pro alpské disciplíny. Metoda: Metoda, kterou použiji ve své práci je, pozorování - empirický postup. Kohortu tvořily čtyři děti s diagnózou dle MKN-10 v rozmezí F70 - 79, které byly podrobeny pozorování celkem třikrát (na začátku, uprostřed a na konci) v průběhu lyžařského kurzu. Děti byly pozorovány u provádění zadaných, předem vysvětlených a ukázaných základních i otevřených lyžařských dovedností. Výsledky: Metodika byla sestavena. Ukázalo se, že děti s mentálním postižením v rozmezí lehké a středně těžké mentální retardace jsou schopny naučit se a v případě předešlých zkušeností zdokonalit své lyžařské dovednosti. Dítě s těžkou mentální retardací si dovednosti neosvojilo, jelikož nebylo schopné přijmout lyžařské vybavení, tím pádem nedošlo k výuce ani základních lyžařských dovedností. Děti, které podstoupily výuku lyžování a byly pozorovány, si lyžování zjevně užívaly. Na základě aplikace mnou sestavené...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Ski course of children with mental disabilities Aim of thesis: To create a set of individual preparatory exercises for training downhill and turning techniques in alpine skiing for children with MR. The sub-goal is to describe in individually observed children at the beginning, in the middle and at the of end the mastery of individual elements of skiing skills and riding technique during weekly training with the inclusion of optimized APA exercises for alpine disciplines. Method: The method I use in my thesis is observation - an empirical procedure. The cohort consisted of four children with a diagnosis according to ICD-10 in the range of F70 - 79, who were observed three times in total (at the beginning, in the middle and at the end) during the skiing course. Children were observed performing assigned, pre-explained and demonstrated basic and open skiing skills. Results: The methodology was compiled. It has been shown that children with mental disabilities in the range of mild and moderate mental retardation are able to learn and, in the case of previous experience, to improve their skiing skills. A child with severe mental retardation did not acquire the skills, as he/she was not able to accept the ski equipment, so even basic skiing skills were not taught. The children who received skiing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV