Zobrazit minimální záznam

Models for equating in cognitive tests
dc.contributor.advisorMartinková, Patrícia
dc.creatorVařejková, Michaela
dc.date.accessioned2023-07-24T12:40:33Z
dc.date.available2023-07-24T12:40:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182164
dc.description.abstractThis thesis focuses on statistical methods for equating cognitive tests, which is the process of transforming scores from multiple test versions to ensure their comparability. Divided into three chapters, the theoretical part of the thesis addresses different approaches to test equating. The first chapter presents tra- ditional equating methods, the second explores kernel equating methods, while the third covers equating methods using Item Response Theory models. The concluding part of the thesis showcases an empirical study demonstrating the application of equating methods on a real dataset. This dataset contains respon- ses to two versions of a math test taken by fourth-grade students in the Czech Republic as part of the 2015 TIMSS international survey. 1en_US
dc.description.abstractTato práce se věnuje statistickým metodám pro vyvažování kognitivních testů, což je proces používaný k transformaci skóre z více verzí testu tak, aby byla mezi sebou porovnatelná. Teoretická část práce je rozčleněna do tří ka- pitol, kde každá se zabývá jedním z možných přístupů k procesu vyvažování. V první kapitole jsou představeny tradiční vyvažovací metody, ve druhé kapi- tole metody vyvažování za pomoci jádrových odhadů a ve třetí kapitole metody vyvažování pomocí modelů teorie odpovědi na položku. Závěrečná část práce je věnována empirické studii, ve které je ilustrováno použití vyvažovacích metod na konkrétním datovém souboru. Jedná se o odpovědi na dvě verze znalostního testu z matematiky, které byly zadávány studentům 4. ročníků základních škol v České republice v rámci mezinárodního šetření TIMSS v roce 2015. 1cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecttest equating|item-response theory (IRT) models|kernel smoothingen_US
dc.subjectvyvažování kognitivních testů|modely teorie odpovědi napoložku (IRT modely)|jádrové odhadycs_CZ
dc.titleModely pro vyvažování kognitivních testůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-15
dc.description.departmentKatedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Probability and Mathematical Statisticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId217749
dc.title.translatedModels for equating in cognitive testsen_US
dc.contributor.refereeHlávka, Zdeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePravděpodobnost, matematická statistika a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.disciplineProbability, mathematical statistics and econometricsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Probability and Mathematical Statisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPravděpodobnost, matematická statistika a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enProbability, mathematical statistics and econometricsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje statistickým metodám pro vyvažování kognitivních testů, což je proces používaný k transformaci skóre z více verzí testu tak, aby byla mezi sebou porovnatelná. Teoretická část práce je rozčleněna do tří ka- pitol, kde každá se zabývá jedním z možných přístupů k procesu vyvažování. V první kapitole jsou představeny tradiční vyvažovací metody, ve druhé kapi- tole metody vyvažování za pomoci jádrových odhadů a ve třetí kapitole metody vyvažování pomocí modelů teorie odpovědi na položku. Závěrečná část práce je věnována empirické studii, ve které je ilustrováno použití vyvažovacích metod na konkrétním datovém souboru. Jedná se o odpovědi na dvě verze znalostního testu z matematiky, které byly zadávány studentům 4. ročníků základních škol v České republice v rámci mezinárodního šetření TIMSS v roce 2015. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on statistical methods for equating cognitive tests, which is the process of transforming scores from multiple test versions to ensure their comparability. Divided into three chapters, the theoretical part of the thesis addresses different approaches to test equating. The first chapter presents tra- ditional equating methods, the second explores kernel equating methods, while the third covers equating methods using Item Response Theory models. The concluding part of the thesis showcases an empirical study demonstrating the application of equating methods on a real dataset. This dataset contains respon- ses to two versions of a math test taken by fourth-grade students in the Czech Republic as part of the 2015 TIMSS international survey. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantMaciak, Matúš
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV