Zobrazit minimální záznam

Kino jako nástroj strategie budování národní značky: Případová studie Gruzie
dc.contributor.advisorBrisku, Adrian
dc.creatorRazinkova, Ekaterina
dc.date.accessioned2023-07-24T23:26:12Z
dc.date.available2023-07-24T23:26:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182178
dc.description.abstractIn pursuit of a competitive advantage in a globalised world, the development of a credible and appealing country's image gathers momentum. In this regard, a pivotal role is assigned to nation branding, which is graduallybecoming a notable constituent of both foreignand domestic policies.In praxis,this concept incorporates different tools,one of the most potent being national cinema. Within the post-Soviet space, the implementation of nation branding strategies is relatively novel yet promising in terms of reputational enhancement. The submitted thesis examines the correlation between the concepts of nation branding and national cinema from the instrumentalist perspective appliedtothe case study of Georgia.Based on theoretical and methodological grounding, the study provides an analysis of selected pieces of contemporary Georgian national cinema in terms of their contributionto the development of the country's brand. It was found that in the context of nation branding Georgian national cinema revealed itself as an illustrative and accessible medium that covers and represents both Western-oriented and traditional aspects of the country's national brand. There was established a modest leaning towards the more frequent representation of the latter. However, to become a more solid instrument in terms of...en_US
dc.description.abstractVe snaze získat konkurenční výhodu v globalizovaném světě se stále více pozornosti věnuje vytváření důvěryhodné a přitažlivé image země.V tétosouvislosti je klíčová role přisuzována nationbrandingu, který se postupně stává důležitou součástí zahraniční i domácí politiky. V praxi tento koncept kombinuje různé nástroje, z nichž jedním z nejúčinnějších je národní kinematografie. V postsovětském prostoru je uplatňování strategií nation brandingu poměrně nové, avšak z hlediska posílení reputace perspektivní. Předkládaná diplomová práce zkoumá korelaci mezi koncepty nation branding a národní kinematografie z instrumentalistické perspektivy následně aplikované na případovou studii Gruzie. Na základě teoretického a metodologického zakotvení poskytuje práce analýzu vybraných děl současné gruzínské národní kinematografie z hlediska jejich přínosu k rozvoji národního brandu země. Bylo zjištěno, že se gruzínská národní kinematografie v kontextu budování národního brandu projevila jakoilustrativnía přístupné médium, které reprezentujejakzápadně orientované,taktradiční aspekty národního brandu země. Dále byl zjištěn mírný příklon k častější reprezentaci tradičních aspektů. Aby se však gruzínská národní kinematografie stala pevnějším nástrojem v kontextu nation brandingu, vyžaduje další investice a technologický...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNation brandingen_US
dc.subjectcountry brandingen_US
dc.subjectnational cinemaen_US
dc.subjectGeorgiaen_US
dc.subjectGeorgia's national branden_US
dc.subjectGeorgian national cinemaen_US
dc.subjectNation brandingcs_CZ
dc.subjectnárodní značkacs_CZ
dc.subjectnárodní kinematografiecs_CZ
dc.subjectGruziecs_CZ
dc.subjectnárodní značka Gruziecs_CZ
dc.subjectgruzínská národní kinematografiecs_CZ
dc.titleCinema as a Tool of Nation Branding Strategy: A Case Study of Georgiaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-15
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId248251
dc.title.translatedKino jako nástroj strategie budování národní značky: Případová studie Gruziecs_CZ
dc.contributor.refereeAsavei, Maria Alina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeritoriální studia se specializací Balkánská, euroasijská a středoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studies with specialisation in Balkan, Eurasian and Central European Studiesen_US
thesis.degree.programTeritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programArea Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studia se specializací Balkánská, euroasijská a středoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studies with specialisation in Balkan, Eurasian and Central European Studiesen_US
uk.degree-program.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enArea Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe snaze získat konkurenční výhodu v globalizovaném světě se stále více pozornosti věnuje vytváření důvěryhodné a přitažlivé image země.V tétosouvislosti je klíčová role přisuzována nationbrandingu, který se postupně stává důležitou součástí zahraniční i domácí politiky. V praxi tento koncept kombinuje různé nástroje, z nichž jedním z nejúčinnějších je národní kinematografie. V postsovětském prostoru je uplatňování strategií nation brandingu poměrně nové, avšak z hlediska posílení reputace perspektivní. Předkládaná diplomová práce zkoumá korelaci mezi koncepty nation branding a národní kinematografie z instrumentalistické perspektivy následně aplikované na případovou studii Gruzie. Na základě teoretického a metodologického zakotvení poskytuje práce analýzu vybraných děl současné gruzínské národní kinematografie z hlediska jejich přínosu k rozvoji národního brandu země. Bylo zjištěno, že se gruzínská národní kinematografie v kontextu budování národního brandu projevila jakoilustrativnía přístupné médium, které reprezentujejakzápadně orientované,taktradiční aspekty národního brandu země. Dále byl zjištěn mírný příklon k častější reprezentaci tradičních aspektů. Aby se však gruzínská národní kinematografie stala pevnějším nástrojem v kontextu nation brandingu, vyžaduje další investice a technologický...cs_CZ
uk.abstract.enIn pursuit of a competitive advantage in a globalised world, the development of a credible and appealing country's image gathers momentum. In this regard, a pivotal role is assigned to nation branding, which is graduallybecoming a notable constituent of both foreignand domestic policies.In praxis,this concept incorporates different tools,one of the most potent being national cinema. Within the post-Soviet space, the implementation of nation branding strategies is relatively novel yet promising in terms of reputational enhancement. The submitted thesis examines the correlation between the concepts of nation branding and national cinema from the instrumentalist perspective appliedtothe case study of Georgia.Based on theoretical and methodological grounding, the study provides an analysis of selected pieces of contemporary Georgian national cinema in terms of their contributionto the development of the country's brand. It was found that in the context of nation branding Georgian national cinema revealed itself as an illustrative and accessible medium that covers and represents both Western-oriented and traditional aspects of the country's national brand. There was established a modest leaning towards the more frequent representation of the latter. However, to become a more solid instrument in terms of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV