Rozvoj flexibility u sportovních gymnastek mladšího školního věku
Development of flexibility in young school gymnasts
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182239Identifikátory
SIS: 242196
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černá, Jana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra gymnastiky a úpolových sportů
Datum obhajoby
16. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
gymnastika, sportovní gymnastika, flexibilita, mladší školní věk, intervenceKlíčová slova (anglicky)
gymnastics, artistic gymnastic, flexibility, younger school age, interventionNázev: Rozvoj flexibility ve sportovní gymnastice u dětí mladšího školního věku. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit intervenční program zaměřený na rozvoj flexibility sportovních gymnastek mladšího školního věku a současně provést měření úrovně flexibility vybraných gymnastek, které je hlavní oporou a východiskem pro tvorbu samostatné tří měsíční intervence. Metody: Ke zpracování bakalářské práce bylo vybráno 5 testů mezinárodní gymnastické federace (FIG), které posuzují úroveň flexibility u ženské soutěžní kategorie. Probandky absolvovaly vstupní měření, následně zařazovaly po dobu 3 měsíců do své tréninkové jednotky vytvořený intervenční program a po uplynulé době absolvovaly výstupní měření. Výsledky: Vytvořený intervenční program měl na rozvoj flexibility pozitivní vliv. Testované dívky po tří měsíční intervenci zlepšily své bodové výsledky ve všech 5 testovaných cvicích a zlepšily tak svoji úroveň flexibility. Klíčová slova: gymnastika, sportovní gymnastika, mladší školní věk, flexibilita, intervence
Title: Development of flexibility in young school gymnasts Objectives: The main objective of this work is to create an intervention program focused on developing flexibility for young school-age female gymnasts, and to practice exercises for a period of 3 months during training. Methods: For the purpose of this bachelor thesis, we selected 5 tests from the file of the International Gymnastics Federation. The participants were measured at the beginning of the testing period (March) and then again at the end of the testing period (May). For a period of 3 months, they incorporated exercises from the intervention program into their training sessions, aiming to improve their range of motion Results: The created intervention program had a positive impact on the development of flexibility. Tested girls improved their scores in all 5 tested exercises after the three-month intervention, thus enhancing their level of flexibility. Keywords: gymnastics, artistic gymnastic, young school age, flexibility, intervention