Zobrazit minimální záznam

Development of flexibility in young school gymnasts
dc.contributor.advisorKozáková, Alena
dc.creatorRogozová, Lucie
dc.date.accessioned2023-07-24T17:52:28Z
dc.date.available2023-07-24T17:52:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182239
dc.description.abstractTitle: Development of flexibility in young school gymnasts Objectives: The main objective of this work is to create an intervention program focused on developing flexibility for young school-age female gymnasts, and to practice exercises for a period of 3 months during training. Methods: For the purpose of this bachelor thesis, we selected 5 tests from the file of the International Gymnastics Federation. The participants were measured at the beginning of the testing period (March) and then again at the end of the testing period (May). For a period of 3 months, they incorporated exercises from the intervention program into their training sessions, aiming to improve their range of motion Results: The created intervention program had a positive impact on the development of flexibility. Tested girls improved their scores in all 5 tested exercises after the three-month intervention, thus enhancing their level of flexibility. Keywords: gymnastics, artistic gymnastic, young school age, flexibility, interventionen_US
dc.description.abstractNázev: Rozvoj flexibility ve sportovní gymnastice u dětí mladšího školního věku. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit intervenční program zaměřený na rozvoj flexibility sportovních gymnastek mladšího školního věku a současně provést měření úrovně flexibility vybraných gymnastek, které je hlavní oporou a východiskem pro tvorbu samostatné tří měsíční intervence. Metody: Ke zpracování bakalářské práce bylo vybráno 5 testů mezinárodní gymnastické federace (FIG), které posuzují úroveň flexibility u ženské soutěžní kategorie. Probandky absolvovaly vstupní měření, následně zařazovaly po dobu 3 měsíců do své tréninkové jednotky vytvořený intervenční program a po uplynulé době absolvovaly výstupní měření. Výsledky: Vytvořený intervenční program měl na rozvoj flexibility pozitivní vliv. Testované dívky po tří měsíční intervenci zlepšily své bodové výsledky ve všech 5 testovaných cvicích a zlepšily tak svoji úroveň flexibility. Klíčová slova: gymnastika, sportovní gymnastika, mladší školní věk, flexibilita, intervencecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectgymnasticsen_US
dc.subjectartistic gymnasticen_US
dc.subjectflexibilityen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectgymnastikacs_CZ
dc.subjectsportovní gymnastikacs_CZ
dc.subjectflexibilitacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.titleRozvoj flexibility u sportovních gymnastek mladšího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-16
dc.description.departmentKatedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gymnastics and Combat Sportsen_US
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId242196
dc.title.translatedDevelopment of flexibility in young school gymnastsen_US
dc.contributor.refereeČerná, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Rozvoj flexibility ve sportovní gymnastice u dětí mladšího školního věku. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvořit intervenční program zaměřený na rozvoj flexibility sportovních gymnastek mladšího školního věku a současně provést měření úrovně flexibility vybraných gymnastek, které je hlavní oporou a východiskem pro tvorbu samostatné tří měsíční intervence. Metody: Ke zpracování bakalářské práce bylo vybráno 5 testů mezinárodní gymnastické federace (FIG), které posuzují úroveň flexibility u ženské soutěžní kategorie. Probandky absolvovaly vstupní měření, následně zařazovaly po dobu 3 měsíců do své tréninkové jednotky vytvořený intervenční program a po uplynulé době absolvovaly výstupní měření. Výsledky: Vytvořený intervenční program měl na rozvoj flexibility pozitivní vliv. Testované dívky po tří měsíční intervenci zlepšily své bodové výsledky ve všech 5 testovaných cvicích a zlepšily tak svoji úroveň flexibility. Klíčová slova: gymnastika, sportovní gymnastika, mladší školní věk, flexibilita, intervencecs_CZ
uk.abstract.enTitle: Development of flexibility in young school gymnasts Objectives: The main objective of this work is to create an intervention program focused on developing flexibility for young school-age female gymnasts, and to practice exercises for a period of 3 months during training. Methods: For the purpose of this bachelor thesis, we selected 5 tests from the file of the International Gymnastics Federation. The participants were measured at the beginning of the testing period (March) and then again at the end of the testing period (May). For a period of 3 months, they incorporated exercises from the intervention program into their training sessions, aiming to improve their range of motion Results: The created intervention program had a positive impact on the development of flexibility. Tested girls improved their scores in all 5 tested exercises after the three-month intervention, thus enhancing their level of flexibility. Keywords: gymnastics, artistic gymnastic, young school age, flexibility, interventionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV