Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím jednotlivých testů Eurofit
Assessment of the motor abilities of gymnasts and girls from school TV through individual Eurofit tests
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182272Identifikátory
SIS: 244562
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolbová, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra gymnastiky a úpolových sportů
Datum obhajoby
16. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
motorické schopnosti, všestrannost, sportovní gymnastika, mladší školní věk, tělesná výchova, testování, testová baterieKlíčová slova (anglicky)
motor skills, versatility, sports gymnastics, younger school age, physical education, testing, test batteryNázev: Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím vybraných testů Eurofit. Cíle práce: Cílem práce bylo posoudit úroveň motorických schopností u dívek mladšího školního věku, které byly testovány pomocí vybraných testů Eurofit. Teoretická část práce se zabývá motorickými schopnostmi, charakteristikou gymnastiky, obsahem školní TV a popisuje pojem všestrannost. Výzkumná část se zaměřuje na srovnání úrovně motorických schopností u testovaných dívek. Výsledky jsou prezentovány graficky a v tabulkách. Metody zpracování dat: Bakalářská práce byla zpracována jako kvantitativní výzkum. Bylo testováno 16 dívek mladšího školního věku. U dívek se testovaly vybrané motorické testy z testové baterie Eurofit. Pro zpracování nasbíraných dat byly použita základní statistická analýza. Výsledky práce: Z výsledků je zřejmé, že dívky věnující se sportovní gymnastice a do jejichž tréninku jsou zařazovány prvky všestrannosti mají lepší úroveň motorických schopností než dívky, které se s gymnastikou setkaly pouze prostřednictvím tělesné výchovy. Klíčová slova: motorické schopnosti, všestrannost, sportovní gymnastika, mladší školní věk, tělesná výchova, testování, testová baterie
Tite: Assessment of motor abilities of gymnasts and girls from school PE throught Eurofit tests. Aims: The aim of the work was to assess the level of motor skills in girls of younger school age who were tested using selected Eurofit tests. The theoretical part of the work deals with motor skills, the characteristics of gymnastics, the content of school TV and describes the concept of versatility. The research part focuses on comparing the level of motor skills in the tested girls. The results are presented graphically and in tables. Methods of work: The bachelor's thesis was processed as a quantitative research. 16 girls of younger school age were tested. The girls were tested with selected motor tests from the Eurofit test battery. Basic statistical analysis was used to process the collected data. Results: It is clear from the results that girls engaged in sports gymnastics and in whose training elements of versatility are included have a better level of motor skills than girls who encountered gymnastics only through physical education. Key words: motor skills, versatility, sports gymnastics, younger school age, physical education, testing, test battery