Zobrazit minimální záznam

Perception of femvertising and femwashingt and their influence on Czech women's shopping behaviour
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorKazimírská, Veronika
dc.date.accessioned2023-07-25T00:01:00Z
dc.date.available2023-07-25T00:01:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182457
dc.description.abstractOver the last few years, femvertising - feminist advertising, has become a trend in marketing communication. Current research suggests that it has a positive impact on both, the brands and the customers. Femwashing - an inauthentic form of femvertising, is a phenomenon that has not been researched much. Studies provide data on its differences from femvertising, but its impact on purchase decisions is yet to be clarified. Czech research has been focused on femvertising, femwashing has not been studied. The aim of this thesis is to clarify the perception of both, femvertising and femwashing, by Czech women of generation Z and generation X and to discover if at all, perspectively how these forms of feminist advertising influence their decision making while shopping. Qualitative research, specifically in-depth interviews were conducted in order to answer these questions. The main findings of this thesis are positive perception of femvertising by women of both generations. Generation Z was observant to visual representation of women, while generation X was attentive to their skills. Femwashing was perceived as hypocritical by both generations, however, they were willing to condone it in case the brands were not tampering women's rights themselves. Femvertising would positively influence purchasing...en_US
dc.description.abstractV posledních letech se v marketingové komunikaci rozvinul trend feministické reklamy - femvertising. Z výzkumů vyplývá, že má pozitivní dopad jak na značky, tak na samotné spotřebitelky. Naproti tomu femwashing, jeho neautentická forma, představuje dosud příliš neprozkoumaný fenomén. Existující výzkumy zahrnují zejména téma rozlišování mezi těmito dvěma typy feministické reklamy, vliv femwashingu na proces nákupního rozhodování však zatím nebyl objasněn. V České republice již existují výzkumy týkající se femvertisingu, femwashingu u nás však dosud nebyla věnována pozornost. Cílem práce bylo zjistit, jak obě formy feministické reklamy vnímají české ženy generace Z a generace X, jestli vůbec a případně jakým způsobem ovlivňují jejich nákupní chování. K zodpovězení těchto otázek byl využit kvalitativní výzkum provedený metodou hloubkových rozhovorů. Hlavním zjištěním bylo pozitivní vnímání femvertisingu, ženy generace Z byly vnímavé především k vizuální stránce kampaní, zatímco ženy generace X kladly větší důraz na schopnosti žen. Femwashing byl respondentkami obou generací vnímán jako pokrytecký, ke kampaním však byly shovívavější, pokud se porušování ženských práv nedopouštěla samotná značka. Co se týče nákupního chování, femvertising by ženy obou generací mohl pozitivně ovlivnit, ženy generace X...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfemvertisingen_US
dc.subjectfemwashingen_US
dc.subjectfeminist advertisingen_US
dc.subjectinauthentic feminismen_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectgeneration Xen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectfemvertisingcs_CZ
dc.subjectfemwashingcs_CZ
dc.subjectfeministická reklamacs_CZ
dc.subjectneautentický feminismuscs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectgenerace Xcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.titleVnímání femwashingu a femvertisingu a jejich vliv na nákupní chování žen v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-20
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251906
dc.title.translatedPerception of femvertising and femwashingt and their influence on Czech women's shopping behaviouren_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV posledních letech se v marketingové komunikaci rozvinul trend feministické reklamy - femvertising. Z výzkumů vyplývá, že má pozitivní dopad jak na značky, tak na samotné spotřebitelky. Naproti tomu femwashing, jeho neautentická forma, představuje dosud příliš neprozkoumaný fenomén. Existující výzkumy zahrnují zejména téma rozlišování mezi těmito dvěma typy feministické reklamy, vliv femwashingu na proces nákupního rozhodování však zatím nebyl objasněn. V České republice již existují výzkumy týkající se femvertisingu, femwashingu u nás však dosud nebyla věnována pozornost. Cílem práce bylo zjistit, jak obě formy feministické reklamy vnímají české ženy generace Z a generace X, jestli vůbec a případně jakým způsobem ovlivňují jejich nákupní chování. K zodpovězení těchto otázek byl využit kvalitativní výzkum provedený metodou hloubkových rozhovorů. Hlavním zjištěním bylo pozitivní vnímání femvertisingu, ženy generace Z byly vnímavé především k vizuální stránce kampaní, zatímco ženy generace X kladly větší důraz na schopnosti žen. Femwashing byl respondentkami obou generací vnímán jako pokrytecký, ke kampaním však byly shovívavější, pokud se porušování ženských práv nedopouštěla samotná značka. Co se týče nákupního chování, femvertising by ženy obou generací mohl pozitivně ovlivnit, ženy generace X...cs_CZ
uk.abstract.enOver the last few years, femvertising - feminist advertising, has become a trend in marketing communication. Current research suggests that it has a positive impact on both, the brands and the customers. Femwashing - an inauthentic form of femvertising, is a phenomenon that has not been researched much. Studies provide data on its differences from femvertising, but its impact on purchase decisions is yet to be clarified. Czech research has been focused on femvertising, femwashing has not been studied. The aim of this thesis is to clarify the perception of both, femvertising and femwashing, by Czech women of generation Z and generation X and to discover if at all, perspectively how these forms of feminist advertising influence their decision making while shopping. Qualitative research, specifically in-depth interviews were conducted in order to answer these questions. The main findings of this thesis are positive perception of femvertising by women of both generations. Generation Z was observant to visual representation of women, while generation X was attentive to their skills. Femwashing was perceived as hypocritical by both generations, however, they were willing to condone it in case the brands were not tampering women's rights themselves. Femvertising would positively influence purchasing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV