Návrh marketingové strategie značky Ifé
Concept of marketing strategy of the brand Ifé
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182474Identifikátory
SIS: 251856
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravcová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie malé šperkařské dílny Ifé hand made. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část na základě odborné literatury vymezuje pojem marketingová strategie, zabývá se jednotlivými fázemi její tvorby a dále se věnuje rozdělení strategií podle marketingového mixu. Na teoretickou část práce navazuje část praktická, jež je věnována praktickému uplatnění teoretických poznatků na příkladu šperkařské dílny Ifé. V rámci praktické části je provedena situační analýza, která zkoumá vnější i vnitřní prostředí firmy pomocí analýz PESTE, Porterova modelu pěti sil a hodnototvorného řetězce. Výsledky z těchto analýz jsou shrnuty ve SWOT analýze. Dále je proveden výzkum v podobě dotazníkového šetření, jež zkoumá nákupní chování občanů z Moravskoslezského kraje ve vztahu ke šperkům. Vyvrcholením celé práce je návrh marketingové strategie podle nástrojů marketingového mixu, jež vychází z provedených analýz a dotazníkového šetření.
This bachelor's thesis focuses on designing the marketing strategy for Ifé hand made, a small jewelry workshop. The thesis is divided into two main parts: theoretical and practical. In the theoretical part, the concept of marketing strategy is defined using professional literature, with emphasis on the different phases of its development and its categorization based on the marketing mix. The practical part of the thesis applies the theoretical knowledge gained to Ifé hand-made. A situational analysis is conducted to examine both the internal and external environment of the company. This analysis involves the use of PESTE analysis, Porter's Five Forces model, and the Value Chain. The outcomes of these analyses are summarized in a SWOT analysis. Furthermore, a questionnaire survey is conducted to investigate the purchasing behavior of individuals from the Moravian-Silesian region in relation to jewelry. The thesis culminates in a proposed marketing strategy based on the tools of the marketing mix. This proposal is based on the findings from the situational analysis and questionnaire survey.