Vnímání hodnoty značky klubu HC Sparta Praha jejími fanoušky
Fans Perception of the brand equity of the HC Sparta Praha
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182516Identifikátory
SIS: 246487
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opelík, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
21. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
brand equity, image, loajalita, merchandising, zákazník, fanoušekKlíčová slova (anglicky)
brand equity, image, loyalty, merchandising, customer, fanNázev: Vnímání hodnoty značky klubu HC Sparta Praha jejími fanoušky Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jak fanoušci klubu HC Sparta Praha vnímají hodnotu této značky. Výzkum bude proveden na základě kvantitativního výzkumu, jenž bude prováděn konkrétně metodou elektronického dotazování. Metody: Samotná diplomová práce vychází z teoretických poznatků souvisejících s daným tématem, konkrétně tématem brand equity, a pro zjištění vnímání hodnoty značky HC Sparta Praha je použit marketingový výzkum založený na kvantitativním způsobu dotazování, konkrétně se jedná o dotazování elektronické. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že fanoušky klubu HC Sparta Praha jsou v drtivé většině muži, z nichž velká část klub podporuje více jak 10 let. Tato skupina fanoušků je k tomuto klubu velmi loajální, což se projevuje jak v četném navštěvování domácích utkání HC Sparta Praha, nákupu merchandisingových předmětů, tak v neposlední řadě také ve skutečnosti, že být fanouškem klubu HC Sparta Praha pro ně představuje nejdůležitější důvod, z kterého domácí zápasy HC Sparta Praha navštěvují. Naopak dle zjištěných výsledků se jako největší současný problém klubu HC Sparta Praha jeví budování jeho nové mladší fanouškovské základny. Klíčová slova: brand equity, image, loajalita, merchandising, zákazník, fanoušek
Title: Fans' perception of the brand equity of the HC Sparta Praha Objectives: The primary aim of this thesis is to find out how the fans of HC Sparta Prague perceive the equity of this brand. The research will be conducted on the basis of quantitative research, which will be carried out specifically by means of electronic questioning. Methods: The thesis itself is based on theoretical knowledge related to the given topic, specifically the topic of brand equity, and to determine the perception of the brand value of HC Sparta Praha is used marketing research based on quantitative method of questioning, specifically electronic questioning. Results: The results of the research show that the fans of HC Sparta Prague are overwhelmingly men, a large part of whom have supported the club for more than 10 years. This group of fans is very loyal to the club, which is reflected in their frequent attendance at HC Sparta Praha home games, the purchase of merchandising items, and last but not least, the fact that being a fan of HC Sparta Praha is the most important reason for them to attend HC Sparta Praha home games. On the other hand, according to the results, the biggest current problem of HC Sparta Prague seems to be building its new younger fan base. Key words: brand equity, image, loyalty, merchandising,...