Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol
New media as a means of obtaining information among secondary school students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182592Identifikátory
SIS: 252755
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šimková, Karolína
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Mediální tvorba
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nová média, tradiční média, informace, studenti střední školy, sociální sítě, dezinformace, mediální gramotnost, mediální výchovaKlíčová slova (anglicky)
new media, traditional media, information, secondary school students, social networking sites, disinformation, media literacy, media educationTato diplomová práce s názvem Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol se zabývá tím, jakou roli hrají nová média při získávání informací mezi studenty druhých ročníků gymnázií a negymnazijních typů středních škol. Cílem diplomové práce je zjistit, jak ve skutečnosti vypadá konzumace zpráv mezi středoškoláky, zda čerpají informace jen prostřednictvím nových médií, nebo se někteří z nich obrací i na tradiční média. Teoretická část práce popisuje, jak dnes vypadají nová média nebo zda mohou být právě ona snadnějším prostředkem pro šíření dezinformací. Část práce se věnuje tomu, jak na mediální gramotnost nahlíží různí autoři. Tématem teoretické části je také konzumace zpráv u mladých lidí - co to je mediální zdatnost, zda jsou mladí lidé schopni rozlišit mezi informacemi a dezinformacemi, a že problémové užívání médií může v nejhorším případě skončit kyberšikanou. Analytický oddíl se věnuje dotazníkovému šetření, které bylo realizováno mezi studenty druhých ročníků středních škol v sedmi krajích. Výzkumu se zúčastnilo 314 studentů v příslušných krajských městech. Graficky zpracované výsledky jsou v práci slovně popsané a vysvětlené. V příloze diplomové práce můžete nalézt vzor dotazníku, který respondenti během šetření vyplňovali.
This diploma thesis entitled New media as a means of obtaining information among secondary school students deals with the role of new media in obtaining information among students of the second year of grammar schools and non-grammar school types of secondary schools. The aim of the thesis is to find out what news consumption looks like among secondary school students, whether they get information only through new media, or if some of them turn to traditional media as well. The theoretical part of the thesis describes what new media look like today, or whether they can be an easier means of spreading disinformation. Part of the work is devoted to how different authors view media literacy. The topic of the theoretical part is also the news consumption of young people - what means media literacy, whether young people are able to distinguish between information and disinformation, and that problematic media use can, in the worst case, end up in cyberbullying. The analytical section is devoted to a questionnaire survey, which was carried out among students of the second year of secondary schools in seven regions. 314 students in the respective regional towns participated in the research. The graphically processed results are verbally described and explained in the thesis. In the annex of the diploma...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...