Motivace dětí z dětského domova ke studiu a profesní přípravě
Motivation of children from children's home for studying and professional preparation
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182692Identifikátory
SIS: 248888
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dětský domov|motivace|profesní příprava|vychovatel|vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
children's home|motivation|professional preparation|educator|education(česky): Diplomová práce se zabývá motivací dětí z dětského domova ke studiu a přípravě na budoucí povolání, především pak vlivem vychovatelů na tuto motivaci. Cílem je představit čtenářům, jakým způsobem probíhá a čím je ovlivněno vzdělávání dětí vyrůstajících v dětském domově, a zjistit, jak vychovatelé ovlivňují motivaci dětí ke studiu a profesní přípravě. V teoretické části je popsána ústavní výchova v České republice a její legislativní zakotvení. Podrobněji se pak text věnuje dětským domovům, dětem, které v nich vyrůstají, a vychovatelům, kteří v nich působí. Dále se zaměřuje také na motivaci a problematiku vzdělávání dětí v dětských domovech za pomoci porovnání výsledků aktuálních výzkumných studií. Empirická část se zakládá na provedeném kvalitativním výzkumném šetření. Výsledky mohou sloužit jako podnět k rozsáhlejším výzkumům a zároveň pomoci vychovatelům a ostatním pedagogickým pracovníkům při vzdělávání a motivování dětí v ústavní výchově.
(in English): The thesis deals with the motivation of children from children's home for studying and preparation for their future profession, especially with the influence of educators on this motivation. The aim is to present to the readers how the education of children growing up in a children's home is carried out and by what it is affected. And to find out how educators influence children's motivation for studying and preparation for their career. The theoretical part describes the institutional care in the Czech Republic and its legislative basis. In more detail, the text then focuses on children's homes, the children who grow up there and the educators who work there. It also focuses on the motivation and education of children in children's homes by comparing the results of recent research studies. The empirical part is based on qualitative research. The results can serve as an incentive for more extensive research and at the same time help educators and other pedagogical workers in educating and motivating children in institutional care.