dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Drozdová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T13:36:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T13:36:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182692 | |
dc.description.abstract | (in English): The thesis deals with the motivation of children from children's home for studying and preparation for their future profession, especially with the influence of educators on this motivation. The aim is to present to the readers how the education of children growing up in a children's home is carried out and by what it is affected. And to find out how educators influence children's motivation for studying and preparation for their career. The theoretical part describes the institutional care in the Czech Republic and its legislative basis. In more detail, the text then focuses on children's homes, the children who grow up there and the educators who work there. It also focuses on the motivation and education of children in children's homes by comparing the results of recent research studies. The empirical part is based on qualitative research. The results can serve as an incentive for more extensive research and at the same time help educators and other pedagogical workers in educating and motivating children in institutional care. | en_US |
dc.description.abstract | (česky): Diplomová práce se zabývá motivací dětí z dětského domova ke studiu a přípravě na budoucí povolání, především pak vlivem vychovatelů na tuto motivaci. Cílem je představit čtenářům, jakým způsobem probíhá a čím je ovlivněno vzdělávání dětí vyrůstajících v dětském domově, a zjistit, jak vychovatelé ovlivňují motivaci dětí ke studiu a profesní přípravě. V teoretické části je popsána ústavní výchova v České republice a její legislativní zakotvení. Podrobněji se pak text věnuje dětským domovům, dětem, které v nich vyrůstají, a vychovatelům, kteří v nich působí. Dále se zaměřuje také na motivaci a problematiku vzdělávání dětí v dětských domovech za pomoci porovnání výsledků aktuálních výzkumných studií. Empirická část se zakládá na provedeném kvalitativním výzkumném šetření. Výsledky mohou sloužit jako podnět k rozsáhlejším výzkumům a zároveň pomoci vychovatelům a ostatním pedagogickým pracovníkům při vzdělávání a motivování dětí v ústavní výchově. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | children's home|motivation|professional preparation|educator|education | en_US |
dc.subject | dětský domov|motivace|profesní příprava|vychovatel|vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Motivace dětí z dětského domova ke studiu a profesní přípravě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-12 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 248888 | |
dc.title.translated | Motivation of children from children's home for studying and professional preparation | en_US |
dc.contributor.referee | Valenta, Josef | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | (česky): Diplomová práce se zabývá motivací dětí z dětského domova ke studiu a přípravě na budoucí povolání, především pak vlivem vychovatelů na tuto motivaci. Cílem je představit čtenářům, jakým způsobem probíhá a čím je ovlivněno vzdělávání dětí vyrůstajících v dětském domově, a zjistit, jak vychovatelé ovlivňují motivaci dětí ke studiu a profesní přípravě. V teoretické části je popsána ústavní výchova v České republice a její legislativní zakotvení. Podrobněji se pak text věnuje dětským domovům, dětem, které v nich vyrůstají, a vychovatelům, kteří v nich působí. Dále se zaměřuje také na motivaci a problematiku vzdělávání dětí v dětských domovech za pomoci porovnání výsledků aktuálních výzkumných studií. Empirická část se zakládá na provedeném kvalitativním výzkumném šetření. Výsledky mohou sloužit jako podnět k rozsáhlejším výzkumům a zároveň pomoci vychovatelům a ostatním pedagogickým pracovníkům při vzdělávání a motivování dětí v ústavní výchově. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): The thesis deals with the motivation of children from children's home for studying and preparation for their future profession, especially with the influence of educators on this motivation. The aim is to present to the readers how the education of children growing up in a children's home is carried out and by what it is affected. And to find out how educators influence children's motivation for studying and preparation for their career. The theoretical part describes the institutional care in the Czech Republic and its legislative basis. In more detail, the text then focuses on children's homes, the children who grow up there and the educators who work there. It also focuses on the motivation and education of children in children's homes by comparing the results of recent research studies. The empirical part is based on qualitative research. The results can serve as an incentive for more extensive research and at the same time help educators and other pedagogical workers in educating and motivating children in institutional care. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |