Nejčastější zdroje stresu a jejich vliv na studenty terciárního vzdělávání
The most common stressors and their influence on tertiary education students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182765Identifikátory
SIS: 252703
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Stres|stresor|terciární vzdělávání|prevence proti stresu|projevy stresu|stresová reakce|copingové strategie zvládání stresuKlíčová slova (anglicky)
Stress|stressor|tertiary education|stress prevention|manifestation of stress|stress response|coping strategies for stress(česky): Hlavním cílem práce je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních programů. To znamená, jaké studijní povinnosti, osobní záležitosti či okolnosti ve světě jsou pro ně během studia nejvíce stresující. Součástí práce je také snaha zjistit, jaký vliv má vzniklý stres na jejich studijní výsledky a jaká preventivní opatření a způsoby zvládání stresu vybraní respondenti realizují. Jelikož práce cílí na studenty vysokých škol, zahrnuje také specifikaci terciárního vzdělávání v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje především definici pojmu stres a popis jeho možných příčin a zdrojů, ať už se jedná o vnější nebo vnitřní stresory. Dále je zde k nalezení charakteristika nejčastějších projevů stresové reakce a výčet možností prevence stresu či copingových strategií. V neposlední řadě je součástí teoretické části diplomové práce specifikace terciárního vzdělávání a výčet možných stresorů, které mohou na studenty vysokoškolských bakalářských programů během studia působit. Praktická část je zaměřena na rozbor výsledků z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření. Jeho hlavním cílem je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních oborů, jaký vliv má vzniklý stres na...
(in English): The main aim of this thesis is to find the most common stressors among students of undergraduate programmes, i.e. which study obligations, personal matters or circumstances in the world are the most stressful for them during their studies. The thesis also tries to determine the effect this stress has on their academic results and what preventive measures and ways of coping with stress the selected respondents use. As the thesis targets university students, it also includes a specification of tertiary education in the Czech Republic. The thesis is divided into two parts; the theoretical part primarily provides a definition of the term stress and a description of its possible causes and sources, whether these are external or internal stressors. It also describes the most common manifestations of the stress response and a list of stress prevention options and coping strategies. Last but not least, the theoretical part contains a description of tertiary education and a list of possible stressors that can affect students of undergraduate programmes. The practical part provides an analysis of results from quantitative research conducted in the form of a questionnaire survey. Its main goal is to determine the most common stressors for students of undergraduate programmes, how the stress...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Přístupy k prevenci a zvládání pracovního stresu v organizacích v České republice a v severských státech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLöblová, Klára (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 4. 2. 2016Diplomová práce se zabývá pracovním stresem a jeho souvislostmi, prevencí a zvládáním pracovního stresu a porovnává přístupy k prevenci a zvládání pracovního stresu v České republice a v severských státech. Pracovní stres ... -
Stresové faktory v povolání vychovatele a možnosti eliminace jejich vlivu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFingrová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 19. 1. 2017 -
Hyperspectral Remote Sensing for Environmental Mapping and Monitoring
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKopačková, Veronika (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2013)Datum obhajoby: 30. 9. 2013The main purpose of this thesis is to use Image Spectroscopy as a tool to monitor the environmental conditions in a region affected by anthropogenic activities via estimating both geochemical and biochemical parameters on ...