Zobrazit minimální záznam

The most common stressors and their influence on tertiary education students
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorBrožková, Adéla
dc.date.accessioned2023-07-24T18:24:26Z
dc.date.available2023-07-24T18:24:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182765
dc.description.abstract(in English): The main aim of this thesis is to find the most common stressors among students of undergraduate programmes, i.e. which study obligations, personal matters or circumstances in the world are the most stressful for them during their studies. The thesis also tries to determine the effect this stress has on their academic results and what preventive measures and ways of coping with stress the selected respondents use. As the thesis targets university students, it also includes a specification of tertiary education in the Czech Republic. The thesis is divided into two parts; the theoretical part primarily provides a definition of the term stress and a description of its possible causes and sources, whether these are external or internal stressors. It also describes the most common manifestations of the stress response and a list of stress prevention options and coping strategies. Last but not least, the theoretical part contains a description of tertiary education and a list of possible stressors that can affect students of undergraduate programmes. The practical part provides an analysis of results from quantitative research conducted in the form of a questionnaire survey. Its main goal is to determine the most common stressors for students of undergraduate programmes, how the stress...en_US
dc.description.abstract(česky): Hlavním cílem práce je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních programů. To znamená, jaké studijní povinnosti, osobní záležitosti či okolnosti ve světě jsou pro ně během studia nejvíce stresující. Součástí práce je také snaha zjistit, jaký vliv má vzniklý stres na jejich studijní výsledky a jaká preventivní opatření a způsoby zvládání stresu vybraní respondenti realizují. Jelikož práce cílí na studenty vysokých škol, zahrnuje také specifikaci terciárního vzdělávání v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje především definici pojmu stres a popis jeho možných příčin a zdrojů, ať už se jedná o vnější nebo vnitřní stresory. Dále je zde k nalezení charakteristika nejčastějších projevů stresové reakce a výčet možností prevence stresu či copingových strategií. V neposlední řadě je součástí teoretické části diplomové práce specifikace terciárního vzdělávání a výčet možných stresorů, které mohou na studenty vysokoškolských bakalářských programů během studia působit. Praktická část je zaměřena na rozbor výsledků z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření. Jeho hlavním cílem je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních oborů, jaký vliv má vzniklý stres na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectStress|stressor|tertiary education|stress prevention|manifestation of stress|stress response|coping strategies for stressen_US
dc.subjectStres|stresor|terciární vzdělávání|prevence proti stresu|projevy stresu|stresová reakce|copingové strategie zvládání stresucs_CZ
dc.titleNejčastější zdroje stresu a jejich vliv na studenty terciárního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId252703
dc.title.translatedThe most common stressors and their influence on tertiary education studentsen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): Hlavním cílem práce je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních programů. To znamená, jaké studijní povinnosti, osobní záležitosti či okolnosti ve světě jsou pro ně během studia nejvíce stresující. Součástí práce je také snaha zjistit, jaký vliv má vzniklý stres na jejich studijní výsledky a jaká preventivní opatření a způsoby zvládání stresu vybraní respondenti realizují. Jelikož práce cílí na studenty vysokých škol, zahrnuje také specifikaci terciárního vzdělávání v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje především definici pojmu stres a popis jeho možných příčin a zdrojů, ať už se jedná o vnější nebo vnitřní stresory. Dále je zde k nalezení charakteristika nejčastějších projevů stresové reakce a výčet možností prevence stresu či copingových strategií. V neposlední řadě je součástí teoretické části diplomové práce specifikace terciárního vzdělávání a výčet možných stresorů, které mohou na studenty vysokoškolských bakalářských programů během studia působit. Praktická část je zaměřena na rozbor výsledků z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření. Jeho hlavním cílem je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních oborů, jaký vliv má vzniklý stres na...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The main aim of this thesis is to find the most common stressors among students of undergraduate programmes, i.e. which study obligations, personal matters or circumstances in the world are the most stressful for them during their studies. The thesis also tries to determine the effect this stress has on their academic results and what preventive measures and ways of coping with stress the selected respondents use. As the thesis targets university students, it also includes a specification of tertiary education in the Czech Republic. The thesis is divided into two parts; the theoretical part primarily provides a definition of the term stress and a description of its possible causes and sources, whether these are external or internal stressors. It also describes the most common manifestations of the stress response and a list of stress prevention options and coping strategies. Last but not least, the theoretical part contains a description of tertiary education and a list of possible stressors that can affect students of undergraduate programmes. The practical part provides an analysis of results from quantitative research conducted in the form of a questionnaire survey. Its main goal is to determine the most common stressors for students of undergraduate programmes, how the stress...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV