Zobrazit minimální záznam

Pandemie COVID-19 ve vybraných ukrajinských médiích
dc.contributor.advisorMiessler, Jan
dc.creatorKruhlova, Olena
dc.date.accessioned2023-07-24T23:11:51Z
dc.date.available2023-07-24T23:11:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182814
dc.description.abstractMaster's Thesis COVID-19 pandemic in selected Ukrainian media gives an overview of the Ukrainian media system with a focus on media ownership and its outcome in the end publications. By choosing three different types of ownership: privately owned media, pro- governmental media and opposition-owned media, we took a look at how the media published articles about COVID-19 at the very beginning of the pandemic. The methodological basis of this work was framing research, which is meant to uncover trends and the ways in which information about the ongoing COVID-19 pandemic is presented through the analysis of headlines in the chosen online media sources. The results of the framing research revealed that the frames are indeed present in the materials of the chosen media sources at the beginning of the pandemic. The representation of the frames was discovered to be different from the initial assumptions. The main discoveries revealed how privately owned media are more prone to fearmongering and hope frames, while the politically connected media were statistically less prone to publish anything politically coloured. The results of the study highlight the importance of media responsibilities during the time of medical crisis and how the general public must be critically aware of the dangers of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Pandemie COVID-19 ve vybraných ukrajinských médiích podává přehled ukrajinského mediálního systému se zaměřením na vlastnictví médií a jeho výsledky ve finálních publikacích. Výběrem tří různých typů vlastnictví: soukromá média, provládní média a média vlastněná opozicí jsme se podívali, jak média publikovala články o COVID-19 na samém začátku pandemie. Metodologickým základem této práce byl rámcový výzkum, který má odhalit trendy a způsoby prezentace informací o probíhající pandemii COVID-19 prostřednictvím analýzy titulků ve vybraných online mediálních zdrojích. Výsledky výzkumu rámcování odhalily, že rámce jsou skutečně přítomny v materiálech vybraných mediálních zdrojů na začátku pandemie. Bylo zjištěno, že reprezentace ramců se liší od původních předpokladů. Hlavní objevy odhalily, jak jsou soukromě vlastněná média náchylnější k šíření strachu a rámcům naděje, zatímco politicky propojená média byla statisticky méně náchylná publikovat cokoliv politicky zabarveného. Výsledky studie zdůrazňují důležitost mediální odpovědnosti v době lékařské krize a to, jak si široká veřejnost musí být kriticky vědoma nebezpečí dezinformací, zejména pokud jde o pandemii COVID-19.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMedia systemen_US
dc.subjectpandemic COVID-19en_US
dc.subjectmedia framesen_US
dc.subjectframing theoryen_US
dc.subjectUkrainian mediaen_US
dc.subjectmedia ownershipen_US
dc.subjectMediální systémcs_CZ
dc.subjectpandemie COVID-19cs_CZ
dc.subjectmediální rámcecs_CZ
dc.subjectteorie rámcovánícs_CZ
dc.subjectukrajinská médiacs_CZ
dc.subjectvlastnictví médiícs_CZ
dc.titleCOVID-19 pandemic in selected Ukrainian mediaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-23
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229044
dc.title.translatedPandemie COVID-19 ve vybraných ukrajinských médiíchcs_CZ
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Pandemie COVID-19 ve vybraných ukrajinských médiích podává přehled ukrajinského mediálního systému se zaměřením na vlastnictví médií a jeho výsledky ve finálních publikacích. Výběrem tří různých typů vlastnictví: soukromá média, provládní média a média vlastněná opozicí jsme se podívali, jak média publikovala články o COVID-19 na samém začátku pandemie. Metodologickým základem této práce byl rámcový výzkum, který má odhalit trendy a způsoby prezentace informací o probíhající pandemii COVID-19 prostřednictvím analýzy titulků ve vybraných online mediálních zdrojích. Výsledky výzkumu rámcování odhalily, že rámce jsou skutečně přítomny v materiálech vybraných mediálních zdrojů na začátku pandemie. Bylo zjištěno, že reprezentace ramců se liší od původních předpokladů. Hlavní objevy odhalily, jak jsou soukromě vlastněná média náchylnější k šíření strachu a rámcům naděje, zatímco politicky propojená média byla statisticky méně náchylná publikovat cokoliv politicky zabarveného. Výsledky studie zdůrazňují důležitost mediální odpovědnosti v době lékařské krize a to, jak si široká veřejnost musí být kriticky vědoma nebezpečí dezinformací, zejména pokud jde o pandemii COVID-19.cs_CZ
uk.abstract.enMaster's Thesis COVID-19 pandemic in selected Ukrainian media gives an overview of the Ukrainian media system with a focus on media ownership and its outcome in the end publications. By choosing three different types of ownership: privately owned media, pro- governmental media and opposition-owned media, we took a look at how the media published articles about COVID-19 at the very beginning of the pandemic. The methodological basis of this work was framing research, which is meant to uncover trends and the ways in which information about the ongoing COVID-19 pandemic is presented through the analysis of headlines in the chosen online media sources. The results of the framing research revealed that the frames are indeed present in the materials of the chosen media sources at the beginning of the pandemic. The representation of the frames was discovered to be different from the initial assumptions. The main discoveries revealed how privately owned media are more prone to fearmongering and hope frames, while the politically connected media were statistically less prone to publish anything politically coloured. The results of the study highlight the importance of media responsibilities during the time of medical crisis and how the general public must be critically aware of the dangers of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV