Praktická a procesní stránka současného systému hodnocení videoher a její vztah na hráčské dovednosti
The practical and procedural side of the current video game rating system and its impact on player experience
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182901Identifikátory
SIS: 251473
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fousek Krobová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Recenze, videohry, videoherní žurnalistika, obtížnost videoherKlíčová slova (anglicky)
Reviews, videogames, videogame journalism, difficulty of videogamesTémou tejto práce je zistiť akým spôsobom pristupujú videoherný žurnalisti ku popisu náročnosti pre čitateľa vzhľadom na rozdielne zručnosti hráčov. V teoretickej časti sa práca zaoberá prvkami, ktoré vplývajú na náročnosť videohier a náročnosť upravujú, možnosťami zjednodušenia náročnosti až po vplyv recenzií či už na empirickej časti je praktický výskum, kde boli niekoľkým videoherným recenzentom položené polo štrukúrované otázky na témy, ktoré teoretickej časti.
Main topic of this thesis is to gather information how videogame journalists approach writing about videogame difficulty for the readers, given the wide skill range of the players. In the theoretical part the thesis deals with topics that results from difficulty of videogames and methods how developers approach it, accessibility options and influence of reviews not only for their authors but also for the developers. In the empirical part is a practical research consisting of the interviewing few videogame reviewers whom were given half-structured questions on topics included in the theoretical part of the thesis.