Zobrazit minimální záznam

The practical and procedural side of the current video game rating system and its impact on player experience
dc.contributor.advisorŠvelch, Jan
dc.creatorBundzik, Richard
dc.date.accessioned2023-07-24T23:26:48Z
dc.date.available2023-07-24T23:26:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182901
dc.description.abstractMain topic of this thesis is to gather information how videogame journalists approach writing about videogame difficulty for the readers, given the wide skill range of the players. In the theoretical part the thesis deals with topics that results from difficulty of videogames and methods how developers approach it, accessibility options and influence of reviews not only for their authors but also for the developers. In the empirical part is a practical research consisting of the interviewing few videogame reviewers whom were given half-structured questions on topics included in the theoretical part of the thesis.en_US
dc.description.abstractTémou tejto práce je zistiť akým spôsobom pristupujú videoherný žurnalisti ku popisu náročnosti pre čitateľa vzhľadom na rozdielne zručnosti hráčov. V teoretickej časti sa práca zaoberá prvkami, ktoré vplývajú na náročnosť videohier a náročnosť upravujú, možnosťami zjednodušenia náročnosti až po vplyv recenzií či už na empirickej časti je praktický výskum, kde boli niekoľkým videoherným recenzentom položené polo štrukúrované otázky na témy, ktoré teoretickej časti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectReviewsen_US
dc.subjectvideogamesen_US
dc.subjectvideogame journalismen_US
dc.subjectdifficulty of videogamesen_US
dc.subjectRecenzecs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectvideoherní žurnalistikacs_CZ
dc.subjectobtížnost videohercs_CZ
dc.titlePraktická a procesní stránka současného systému hodnocení videoher a její vztah na hráčské dovednostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251473
dc.title.translatedThe practical and procedural side of the current video game rating system and its impact on player experienceen_US
dc.contributor.refereeFousek Krobová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTémou tejto práce je zistiť akým spôsobom pristupujú videoherný žurnalisti ku popisu náročnosti pre čitateľa vzhľadom na rozdielne zručnosti hráčov. V teoretickej časti sa práca zaoberá prvkami, ktoré vplývajú na náročnosť videohier a náročnosť upravujú, možnosťami zjednodušenia náročnosti až po vplyv recenzií či už na empirickej časti je praktický výskum, kde boli niekoľkým videoherným recenzentom položené polo štrukúrované otázky na témy, ktoré teoretickej časti.cs_CZ
uk.abstract.enMain topic of this thesis is to gather information how videogame journalists approach writing about videogame difficulty for the readers, given the wide skill range of the players. In the theoretical part the thesis deals with topics that results from difficulty of videogames and methods how developers approach it, accessibility options and influence of reviews not only for their authors but also for the developers. In the empirical part is a practical research consisting of the interviewing few videogame reviewers whom were given half-structured questions on topics included in the theoretical part of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV